Ik heb de afgelopen jaren paar keer een probleem gehad met de CV. Een keer leek een beetje op jouw probleem; was toch echt weer een rubber. Maar lekkage trad alleen op als het wat warmer was. Dus of als de buitentemperatuur boven de 13 - 16 graden was, of als ik een lange rit had gemaakt en de hele wagen door en door warm was geworden.
Overigens was mijn laatste lekkage helaas geen rubber, maar de complete onderdrukunit! Ergens op deze site kun je een goed leesbaar schema vinden. Mijn advies is om dat even op te zoeken en vervolgens methodisch een voor een de leidingen naar de deuren, tankklepje, koplampen, achterklep etc af te stoppen. Dat laatste gaat uitstekend met de welbekend Ikea plankendrager! Kost alleen wat tijd, want je moet iedere keer starten en wachten. In jouw geval wellicht nog een stuk rijden ook.
Je kunt ook eens invensteren in een klein vacuumhandpompje. Kost een paar tientjes maar is met dit soort storingen wel erg makkelijk. Ik zou niet zomaar alles lukraak gaan vervangen. Schema vinden en dan systematisch een voor een alles afwerken.
Succes ermee
JeroenStatistieken: Geplaatst door Jeroen — 24 feb 2009, 10:01
]]>