De eerste werkjes zijn: 3 nwe riemen erop; nwe bougies + kabels + verdeler; olie + filter; automaatolie + filter; volledige uitlaat; kleppen stellen.
1 klein plaatje lassen in de bodem onder de bestuurderszetel. Dit was nog ok voor de APK NL maar in België kom je zo NIET door de keuring hoor.
Dan nog wat aan die stuurspeling doen, 't is niet veel maar het moet eraf.
Dan moet ze op 24/02 naar Mercedes-Belguim voor een homologatie om in België te mogen rijden.
Vervolgens naar de keuring.
Daarna 1 per 1 de roestplekjes bijwerken: onder koplampen; scharnierbakken; onder batterij; rond de koffer en achterbumper; etc etc
Op een volgende technische dag wil ik als het kan m'n remolie en diff.olie vervangen.
Het is een wagen die erg mooi oogt, maar als je de W123-handicap-plekjes nagaat zijn er verschillende die de eerste jaren systematisch aangepakt moeten worden. Ook hier en daar een sierlijstje krom of scheef, een rubbertje dat z'n beste tijd gehad heeft etc etc .
De prijs was hier ook naar natuurlijk.
@Jan: het is een "zij" (met grote longinhoud
@Jelle: ik neem nog contact met je op.
@Hans: ben je gestopt met roken??<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/02/01 10:42Statistieken: Geplaatst door Gast — 01 feb 2010, 10:12
]]>