Goeiedag W123 rijders. Sinds 2002 ben ik een van de blije MB-oldtimer rijders. Eerst een matzwarte W115 -200D sedan- uit '71 (die-met-staande-koplampen), na een paar jaar overgestapt op een W123.
Een groene 230TE uit '79 met een 240D erin (FH-35-KZ). In Leeuwarden aangeschaft bij een stel klus-hobbyisten voor misschien wel iets teveel geld achteraf gezien. Maar ik was te blij om een W123 touring te kunnen gaan rijden en graag bereid veel klus-uren eraan te besteden. Die uren heb ik besteed! Erg veel aan verbeterd, vervangen, gelast, gesleuteld. Op het laatst ook veel werk uitbesteed (ADB Garage Lage Weide aan de Leptonenweg -kennis van W123's en goedkoop, en goede APK man). Maar ook wel 6 jaar plezier gehad en Europa een keer of 10 doorkruist, zonder problemen.
Tot vorig jaar de distributieketting knapte, op miraculeuze wijze bij het uitzetten van de motor. De schade leek erg mee te vallen. Geen kleppen krom of zuigers beschadigd. Besloten een nieuwe ketting erom te leggen, maar de auto is nooit meer de oude geweest; toch teveel compressieverlies in 1 van de 4 cylinders, misschoen ook wel kapotte zuigerveren. Vorige maand hield de brandstofpomp ermee op. Voor mij was dat de limit, samen met het werk dat er aan zat te komen om de carrosserie en plaatwerk roestvrij te krijgen (3 maanden geleden reed er ook nog een vermoeide Poolse chauffeur een enorme deuk-kras in de achterkant bij het inparkeren) was een motorrevisie het mij niet meer waard.
Gisteren in Alkmaar via MP een 240TD uit '82 overgenomen. (De 00-JGD-1 van 'Rudiman'). En bij thuiskomst me direct aangemeld op het forum. Ik hoop van deze auto weer jaren plezier te kunnen hebben.
Iedereen veel plezier en goede raad toegewenst hier.
gegroet TimStatistieken: Geplaatst door Tim71 — 11 mei 2011, 12:04
]]>