In het eerste geval zou ik de benzinemotoren aanraden. Omdat je zegt van ruimte, kan je hem op benzine laten rijden (al gaan er nu al onmiddelijk afkomen met foto's en bewijzen dat je geen ruimte verliest).
Een 230TE kan nog goed mee, rijdt rustig, al is het motorgeluid niet echt supermooi te noemen, de middentoeren zijn zelfs echt storend te noemen, hoger in toeren klinkt het dan wel weer mooi, maar in je achterhoofd hoor je dan ook een reeks muntsstukken op elkaar vallen
Een 280TE, kan ook mee met het verkeer, al heeft sommig verkeer wat meer moeite om mee te kunnen met jou. Motorgeluid vind ik mooi, maar daar heb je constant dat muntstukkengevoel.
Van de carburatie-motoren ken ik niet veel, behalve dat ze iets meer benzine drinken voor iets minder vermogen. Maar in het geval van de 230 (let wel de M102-blok) en de 280 is er niet zo veel verschil op te merken, heb ik al gezien.
De andere : laat ik over aan de liefhebbers van dat motortype
In het tweede geval : oldtimerrijden =/= goedkoop rijden. Ik krijg er kriebels van, maar dat weten de meesten hier wel al.
Over diesels weet ik niet zo veel, behalve dat ik vind dat niet zo zuinig zijn, voor wat ze leveren. Maar als je dieselfan bent, dan vergeef je dat en tokkel je rustig verder. (ik zeg ook dat mijn auto zuinig is )
Ik geloof als ik mij niet vergis dat de 240TD en de 230TE de meest voorkomende stations zijn.Statistieken: Geplaatst door Gewoon Ik — 03 dec 2011, 12:29
]]>