Eindelijk een beetje tijd voor wat info over mij en mijn W123.
Ik ben Theo uit Sint Gillis Waas in België, vlak tegen de Nederlandse grens.
Ik heb mijn W123 200D, ivoorwit met beige interieur, van 1981 na 14 jaar terug van onder het stof gehaald. Ik had hem na 12 jaar dienst ( ik heb hem van een kennis in 1986 gekocht) en 360.000km op de teller, in een schuurtje gezet in 1998, toen ik een W124 200D gekocht had.
Toen mijn oudste zoon zijn huwelijksplannen bekend maakte was hij meteen weg van het idee om de auto, waar hij als kleine jongen zoveel km in had meegereden, als taxi voor het bruidspaar te laten dienen.
Maar....er moest dan wel een en ander aan gebeuren. Eerst de banden opgepompt en de wagen naar buiten gesleept.
De banden waren nog heel goed bewaard gebleven maar de alu radiator was geoxideerd en lek. Toch water op gedaan, startkabels aangelegd en na 30s draaide de motor. Warm laten draaien en olie en filters vervangen. Dan een goede wasbeurt gegeven. Daarna een nieuwe radiator en thermostaat geplaatst. Ook de remmen zaten een beetje vast, dus de remblokken vervangen en goed in het kopervet gezet. Bij een proefritje bleek alles nog behoorlijk te functioneren.
De hoofdlichtschakelaar zat ook vast en door er ietsje te krachtig aan te draaien ging hij stuk, dus eentje op marktplaats gekocht en vervangen. Daarna de koplampen voorzichtig opgekuist. Ook een rechterspiegel (stond er origineel niet op)gekocht en erop gezet.
Het interieur, zetels en tapijten waren behoorlijk vuil, dus alles demonteren en opkuisen en terug plaatsen.
Ondertussen oldtimerkeuring gedaan en papieren in orde gemaakt. En foto’s gemaakt…
W123.april.2012.058.jpg
W123.april.2012.060.jpg
IMG_7967.jpg
IMG_8089.jpg
Zo nu enkel nog genoeg mooie dagen om af en toe een ritje te maken Statistieken: Geplaatst door TheoMB — 03 okt 2012, 21:05
]]>