@Jurgen. De kleur en uitvoering van deze auto zijn ook de reden voor de aankoop. Ik volg deze specifieke auto (en een handjevol andere mooie exemplaren) al sinds 2010, toen hij voor het eerst te koop kwam in Nederland bij een specialist en ik er net te laat bij was. Herkende hem dus onmiddellijk toen hij paar maanden geleden weer op autoscout opdook. Verkoper had vreselijk slechte foto's geplaatst en een zeer knullige en incomplete beschrijving gegeven, maar omdat ik wist om welke auto het ging ben er ik vrijwel meteen naartoe gereden en verwachtte dat de auto was verwaarloosd sinds toen, vooral gezien de ronduit lage vraagprijs. Ik was stomverbaasd toen ik zag dat hij er nog bijna net zo mooi bij stond als in 2010, hoewel er wel dingetjes aan moesten gebeuren. Heb de deal zelfs zonder bijbetalen rond kunnen maken en hem geruild voor mijn (weliswaar zeer mooie) '93er 190 2.6, ook in unieke uitvoering.
Mbt stuur; ben idd redelijk strak in de leer qua originaliteit, maar ook verslaafd aan leren sturen, noem het een fetish. Omdat een leren W123 stuur zeldzaam is en het stuur dat er inzat ook niet origineel was (zat gek genoeg 2e serie stuur in) heb ik het leren stuur genomen dat qua look en diameter zoveel mogelijk 'klopt'.
Pullman is nagenoeg tadeloos. Klein scheurtje in zitting bereidersstoel (zie foto hierboven) maar that's it.. Zelfs geen instapschade, hoewel ik vermoed dat de linker-wang van de leuning bestuurderstoel al eens is vervangen, iets kleurverschil te ontdekken bij direct zonlicht. Ik ken de historie voor import in Nederland niet, maar hij is uiterst liefdevol behandeld, dat is wel zeker. Ergens in zijn Duitse leven heeft hij ook een uitgebreide dinitrol behandeling ondergaan, overal rubberen dopjes gevonden en ook de dinitrol-sticker in Duits, dat heeft waarschijnlijk bijgedragen aan de relatief roestvrije staat. Ben even langs een bevriende spuiter geweest onlangs om de plekjes te laten bekijken (links onder achterraamrubber met name), die dacht dat de hele auto nog in de eerste lak staat (leek me nauwelijks te kunnen na 35 jaar) en in het verleden minimaal 1 keer professioneel gepolijst is.
Idd zijn er fabrieksfoto's van een 280E die er op lijken, zie onder, maar is niet exact dezelfde kleur want betreft een 2e serie, en Milan Bruin werd in ' 79 eruit gekegeld en bestaat dus niet in serie 2..
IMG_0924.JPG
IMG_0925.JPG
IMG_0933.JPGStatistieken: Geplaatst door Gast — 28 jan 2014, 23:17
]]>