Van t weekend er mee naar Berlijn geweest en ja hoor... twee van de vier wieldoppen gepikt. Dat is dus n klusje waar ik nu achteraan moet. Heb er inmiddels 1 in de juiste kleur gevonden. Nog één te gaan. Tips zijn welkom!
Is dat iets dat vaker gebeurt trouwens. Dat je wieldoppen worden gestolen? En zal ik ze dus regelmatig in de kofferuimte moeten plaatsen? Of zijn er mensen die een goed trucje weten om ze vast te zetten?
Wat ik er aan moet doen / wil doen
- antenne schuift niet helemaal uit, zal dus met wat WD40 aan de slag gaan om te kijken of dat te verhelpen is
- her en der wat plekjes met beginnende roest, wil ik aanpakken voor t erger wordt
- chroom kan her en der wat liefde in de vorm van een goede poetsbeurt gebruiken (iemand tips?)
- her en der heeft t interieur wat lijm nodig
- spiegels moeten denk ik uit elkaar en weer in elkaar, want zijn niet meer goed te stellen
- repareren/vervangen snelheidsmeter en klok. Dagteller en totaalteller lopen niet meer en ook klokje doet te niet. Snelheidsmeter is erg onnauwkeurig (20 km p u te hard)
Even apart iets over t motor geluid
Heb in mijn W124 dezelfde motor gehad en die maakte eigenlijk nauwelijks geluid. Maar bij deze is dat echt anders. Deels is dat resonantie, deels gewoon motorherrie. Heb al een isolatiescherm voor onder de motorkap besteld, hopelijk dat dat helpt. Zal ook even de motorsteunen checken (al is ie stationair best stil te noemen)
Ik overweeg ook een langer diferentieel. Heb deze auto toch niet om stoer te doen bij t stoplicht en wat lagere toeren kan geen kwaad. Voor t verbruik hoeft t niet (1 op 10 a 11 op snelweg bij 100-110) maar een lager verbruik is mooi meegnomen. Weet iemand wat dat ongeveer moet kosten en wie dat goed kan doen?
Tips over deze onderwerpen zijn meer dan welkom.
MartinStatistieken: Geplaatst door W123FAN — 27 mei 2015, 13:58
]]>