Een paar jaar geleden vond ik in de achtertuin van mijn toenmalige vriend een W114 Coupé op LPG tussen het hoge onkruid. Een supermooie wagen, alleen, er stond een plas water in. "Niks aan de hand", zei hij, oerdegelijk ding dit. We hebben hem leeggeschept en inderdaad, hij startte gewoon nog.
Ik raakte een beetje verliefd op die wagen, en omdat hij er toch niets mee deed mocht ik hem wel hebben. Maar helaas, de kokerbalken, kriksteunen, remleidingen, alles was door en door rot. Uiteindelijk heb ik hem op laten halen voor kleingeld, en in de tussentijd was de liefde voor hem ook gaan roesten, dusss.
Maar ooit, ooit, zal ik in zo'n grote mooie wagen over de weg deinen, heb ik me voorgenomen, en dat moment komt er zo langzamerhand aan. Met het groeien van mn spaargeld ben ik begonnen met het zoeken naar advertenties. Zo kwam ik ook op een ander model, de W108.
Heel eerlijk gezegd vind ik die nog mooier dan de W114. Ik hoop dat ik nu nog mee mag doen
Inmiddels ben ik begonnen met af en toe een 108 te bekijken. Maar wat weet ik er weinig van. Ik heb een prima checklist gevonden op dit forum, letten op roestplekken, zoals bijvoorbeeld de reservewiel bak. Goed, de meeste hebben daar roest. (ik kijk niet in de hoogste prijsklassen) Wat moet je daar als koper nu mee ? Is een beetje roest gelijk voldoende reden om een auto te laten schieten ? Komt die roest van binnenuit en is het alleen het topje van de ijsberg ? Of valt dat prima jarenlang bij te werken, voordat echte restauratie nodig is ? En als een auto prachtig zwart getectyleerd is, hoe weet je dat ze de tectyl niet gewoon over de roest hebben gespoten ?
Dat soort vragen kom ik tegen (zowel bij de W108 als bij de W114) Als er iemand is die me daarover advies wil geven, en evt. wat foto's wil beoordelen, dan heel graag. Want zoveel kan ik nu ook weer niet sparen. Ik kan overigens nog geen privéberichten sturen.... wel ontvangen...Statistieken: Geplaatst door Martine — 11 jul 2017, 14:44
]]>