[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
fijnstofheffing afdragen bij import? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:30

fijnstofheffing afdragen bij import?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

fijnstofheffing afdragen bij import?

Berichtdoor Fritzfreund » 04 apr 2008, 14:47

Sinds 1 april (geen grap) is de fijnstofheffing voor dieselauto's als onderdeel van de bpm een feit. Weet iemand of deze ook geldt bij import van een bpm vrije (dus ouder dan 25 jaar) uit het buitenland cq een iets minder oude waar wel nog rest-bpm op zit?
Ik heb er nog niets over gehoord en vermoed dat het alleen geldt voor echt nieuwe auto's maar er wordt natuurlijk ook voor onze importdiesels een nieuw kenteken afgegeven. Just to make sure....

Frizfreund
Fritzfreund

Re:fijnstofheffing afdragen bij import?

Berichtdoor JantjeV8 » 04 apr 2008, 17:24

Ik weet uit ervaring dat dat bij de old-timers in elk geval niet zo is. Immers die leveren geen fijnstof maar ouderwets degelijke ROET.

Ik denk dat je op de site van de belastingdienst en/of RDW meer info kunt vinden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:fijnstofheffing afdragen bij import?

Berichtdoor Vinnievw » 04 apr 2008, 22:19

Geld enkel voor auto's met datum eerste toelating (waar dan ook ter wereld) van na 1-4-2008.
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto