[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Filter dieseltank schoonmaken : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:26

Filter dieseltank schoonmaken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Filter dieseltank schoonmaken

Berichtdoor Diospuszta » 16 maart 2013, 14:07

Hoi,

Ik wil als het weer wat beter wordt mijn filter van de tank schoonmaken, het is een T model.
Kan iemand mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat, op de wis staat alleen maar hoe de tank er onderuit moet maar moet die er wel onderuit?
Wie heeft dit al eens gedaan?
Als ik mijn tank iets te ver leeg rijd loopt hij niet meer stationair.

Jan.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Filter dieseltank schoonmaken

Berichtdoor Wietse » 17 maart 2013, 11:39

Bij mijn T heb ik het nog niet gedaan. Wel recent bij mijn CD. Ik heb natuurlijk wel even gekeken onder mijn T.

Volgens mij hoeft die tank er niet onder vandaan. Gewoon zo ver mogelijk je tank leeg rijden, grote opvangbak eronder.

met steek/ring 17 of 19 proberen de aanvoerslang een slag los te maken. Misschien komt het filter gelijk mee los. tank leeg laten lopen. Vervolgens het filter met dop 46 of steek/ring los maken.

Als het goed is staat er Diesel op het filter. Deze zijn grover dan die van een benzine. Koopt een nieuwe O ring voor de afdichting, overige slangetjes ook gelijk inspecteren. Tank schoonmaken lijkt mij wat lastiger, maar je kan onder de plank in de bagage ruimte heel makkelijk bij de vlotter, eruithalen met maat 46. WEES WEL VOORZICHTIG MET DEZE VLOTTER. dan kun je naar binnen kijken en het een en ander spoelen. successsss !!!!!!!!!!
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1981
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Filter dieseltank schoonmaken

Berichtdoor Diospuszta » 17 maart 2013, 13:25

Hoi,

Er zit ook een flauwe deuk aan de onderzijde van de tank, er kan een paar liter minder diesel in. :S
Die lichte deuk zou ik misschien via het gat van de vlotter wat terug kunnen drukken (of een goede zuignap)maar er zit ook nog een derde bankje achterin, dat moet er dan ook uit vermoed ik.
Als de sneeuw hier in Hongarije verdwenen is en de temperatuur wat gestegen is zal ik eens aan de gang gaan.
Liever zou ik de vlotter laten zitten de meter en het lampje werkt perfect.

Jan.
Diospuszta
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1972

Keer terug naar Techniek