[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Frankrijk Millieuregels : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:25

Frankrijk Millieuregels

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Frankrijk Millieuregels

Berichtdoor Thilant » 02 aug 2012, 18:03

Beste Benzers,
Wil in September een maand door Frankrijk trekken met mijn W123 300TDT en caravan.
Hoe zit het in Frankrijk met de millieu-eisen en/of regels voor oude auto's?
Las vandaag weer in de krant dat er ook in Frankrijk steden zijn waar je niet mag komen.
Is er iemand die kortgeleden met zijn oude Benz in Frankrijk is geweest en hier iets van af weet.
Heb op internet gezocht maar niets gevonden.
Bijvoorbaat dank.
Groeten T van Giesen
Thilant
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Frankrijk Millieuregels

Berichtdoor Hans230CE » 02 aug 2012, 20:47

Zorg dat je geen flitsmeldingen op je GPS/Coyote etc hebt en 2 alcohol-testers, en voor de rest!!! karren met die handel, en braaf zijn in de doortocht van La Belgique 8-) 8-) ;)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Thilant » 02 aug 2012, 23:26

Dan ga ik er van uit dat het in Frankrijk wel meevalt.
Bedankt
Thilant
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Brijn » 03 aug 2012, 08:42

Ik woon in Frankrijk en mijn 240TD ook. Rokende diesels zijn hier volstrekt normaal. Maak je geen zorgen.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 03 aug 2012, 10:25

Ik heb net weer ruim 3000 km door Frankrijk gereden met volle bepakking en aanhanger. Dit keer naar de Pyreneeën. De voorkant van de aanhanger is aan de linker kant volkomen zwart, maar ik weet zeker dat ik ook veel zwart aan het Franse milieu heb gedoneerd. Volgens kent Frankrijk geen specifieke milieuregels voor oudere auto's.
De A75 blijft een aanrader. Mooie lange stijgingen en dalingen, en de brug bij Millau. Maar er zijn ook tientallen mooie passen waarop je de tor lekker kan laten werken. Zorg wel dat de koeling in orde is.
Onderweg een paar gave W123's gezien, waaronder een witte T in onberispelijke staat. En de Fransen weten een W123 groet te waarderen.

Veel plezier, Caspar
Laatst bijgewerkt door Trouwkoets op 03 aug 2012, 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Trouwkoets

Berichtdoor MB 250 » 03 aug 2012, 11:00

,,,,,,,Rokende diesels zien in frankrijk normaal,,,,

het MEEST milieu onvriendelijk land van west europa
MB 250

Berichtdoor 300TD W123 » 03 aug 2012, 22:32

Hallo,

Ook net terug uit Frankrijk met ongeveer 3000km over de franse wegen.
Regelmatig even in mijn rechter spiegel naar beneden gekeken of mijn dieseltje het ook zo moeilijk had als de wagen voor me. Kon gelukkig geen zwart/blauwe walmen waarnemen en dat blijkt ook uit het olie verbruik. wel is de vouwwagen iets zwarter aan de linker kant als rechts :oops: :oops: :oops:

Nergens iets gezien of gehoord in Frankrijk over milieutoestanden voor oude wagens.

Groet Mark
300TD W123

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto