[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
geen kromme remschijven maar wat dan wel? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:34

geen kromme remschijven maar wat dan wel?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

geen kromme remschijven maar wat dan wel?

Berichtdoor Guzziman » 09 mei 2009, 20:13

Hallo,

Ik irriteer al langer aan het trillen van de auto bij het remmen.
Ik denk niet dat een kromme schijf is maar dacht eerder aan het niet goed functioneren van de remzuigers.
Gisteren voor de zoveelste keer de remklauw los gehad en zuigers bekeken. De bewegen volgens mij goed genoeg.
Als ik de boel weer in elkaar zet en weer ga rijden is er eerst helemaal niets aan de hand, lijkt het probleem dus opgelost, maar na verloop van tijd, denk dan aan 50 km, begint het toch weer.

En juist dat snap ik niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn, wat zie ik over het hoofd?

Wie brengt mij op het juiste spoor.

Jan
Guzziman

Re:geen kromme remschijven maar wat dan wel?

Berichtdoor paps1000 » 09 mei 2009, 20:42

Hallo

ik denk zelf WEL aan ** kromme** remschijven
ze zijn er wel wat gevoelig voor

(dat je pas het weer merkt na een aantal km's te hebben gereden)
zou weleens kunnen liggen aan de warmte die dan ontstaat....

en zeg nu eerlijk, wat kost een nieuw setje schijven voor die auto (123 neem ik aan )

groet'n uut Twente
Bruce
paps1000

Berichtdoor Patman » 09 mei 2009, 20:50

Hoi Jan,
heb ik ook gehad,heb eerst de boel schoongemaakt en nagekeken,alles was goed gangbaar en werkte goed,toch weer bobberen bij sterk vertragen,toen heb ik schijven en blokken vervangen en heb sindsdien nooit meer last gehad,is nu zo'n 4000km geleden en hij remt nog steeds super!
Ik heb de schijven en blokken bij HCS in Bemmel gehaald,goede Duitse kwaliteit en koste me bij elkaar slechts 70euro.
Met remmen moet je niet spotten,moet gewoon goed zijn,als je gaat vervangen ,wel 4 nwe slijtindicators monteren, 3euro p/stuk bij de automat.zaak,zijn dezelfde als nu nog in hedendaagse Benzen zitten.
gr.Patrick
Patman

Berichtdoor henklith » 09 mei 2009, 21:23

Jan ik heb dat probleen ook (nog steeds), is volgens mij gekomen na dat ik de remblokken had vervangen.
Ik wil de remblokken nog een keer vervangen, van een ander merk, kijken wat dat brengt.
Het viel mij ook op dat in het begin het nog wel gaat met remmen, zit er misschien een dun laagje vliegroest op de schijven, waardoor de remblokken goed grijpen.
En na wat remmen is dat laagje weg, en degint dat gehobbel weer, is mijn theorie hoor ruil hem graag in voor een betere.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Toontje » 10 mei 2009, 06:28

hoi hoi
welke remklauw bekijk je dan die van voor of van achter
die van mijn heb ik poosje terug wat opgezuivert en het kwam van de achter schijven zie ergens in het topic groep zeeland.
nu hoeft het niet direkt van de schijven te komen kan ook speling zijn op de div ophangingen draaipunten dat word dan ook wel doorgegeven als trilling.
als je rijd ong.50 kopeling intrappen en dan heel voorzichtig je rem indrukt en je voelt dan zeg maar een wel/niet remmen moeilijk te omschrijven iets dan heb je een plek op de schijf die er niet hoort
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor HuGoBoSs » 10 mei 2009, 10:31

Helemaal mee eens met toontje
Het kan zoveel dingen zijn
Kan je wielager zijn kunnen de spoorstangen zijn

HuGoBoSs

Berichtdoor henklith » 10 mei 2009, 12:36

Ja dat ben ik ook wel wer met voorgaande eens, maar het frappendepante is dat het een tijd weg is als de auto enkele dagen heeft stil gestaan, het komt echter na een half uurtje rijden weer langzaam terug!
Klopt ook dat mijn verdacht steeds naar de voorwielen gaan, maar het net zogoed of nog beter? in de achterrem/schijf/blokken zou kunnen zitten, misschien moet ik daar zelfs als eerste naar kijken!
Groet, Henk.
henklith

Berichtdoor Toontje » 10 mei 2009, 16:27

hoi hoi
henk zou dus bij jou wel roest kunnen zijn na paar dagen zit er roest en na paar keer remmen is dat weg en dan blijft dat andere stuk roest nog over .
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor yvonne » 11 mei 2009, 06:11

Ik denk aan een verstopte remslang.

Bij een vernauwde remslang loopt de remolie niet snel genoeg terug waardoor de olie heet wordt en gaat koken.

Wordt een van je wielen warm?
yvonne

Berichtdoor JantjeV8 » 11 mei 2009, 07:48

In eerste instantie denk ik aan groeven in de schijf door roest. Vliegroest zit er iedere ochtend op, maar wat diepere roest krijg je niet schoon geremd. Meestal zit dat trouwens aan de binnenzijde van de schijf, zie je dus niet zomaar. Meestal blijft dan de binnenste blok te lang tegen de schijf hangen, een beginnende vastloper van je remklauw.

Een diepe slijtrand kan dat ook met zich meebrengen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor henklith » 11 mei 2009, 11:44

Nou, enstige zaken zo te lezen.
Remslang kan ik me niet voorstellen, ik ken dit effect wel uit eigen ervaring, maar dat geeft toch een andere "beleving" van dit probleem.
In extreem geval (zeker als het op de voor rem zit) vlieg je bij begin remmen naar de ene kant, en remmen lossen naar de andere kant :o))
Le kan dan zelfs beredeneren in welke slang (links of rechts) het probleen zit!
Rem schijven voor en achter zal ik komende weken effen nader bekijken.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor yvonne » 11 mei 2009, 14:51

Ik denk aan een verstopte remslang.

Bij een vernauwde remslang loopt de remolie niet snel genoeg terug waardoor de olie heet wordt en gaat koken.

Wordt een van je wielen warm?
yvonne

Berichtdoor wwwW123 » 11 mei 2009, 17:03

jan, laat 's wat goede foto's van de schijven zien voor en achterzijde, dan gaan wij hier stemmen of het wel of niet aan de schijven ligt :-)
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Guzziman » 11 mei 2009, 20:54

Je bedoelt zeker de schijven voor en dan de buiten- en binnenkant?
Guzziman

Berichtdoor JantjeV8 » 12 mei 2009, 07:21

achter ook.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor jacobus » 12 mei 2009, 17:08

het rem pendaal danst een beetje meschien een keer te hard geremd schijven blauw gelopen worden ze zachter op dat stuk pakken psies waar het blauw is of hooft rem cillinder die grote ronde bol is lekkkig
niks aan doen gaat vanzelf weer over je vervalt van het ene in het andere

jacobus
jacobus

Berichtdoor Guzziman » 15 mei 2009, 10:08

Bedankt voor al jullie reacties.
Gezien het feit dat de APK voor 14 juni a.s. moet plaatsvinden zal ik vandaag een afspraak maken voor een keuring. Is zal vragen of ze (nog beter) willen controleren op spelingen die van invloed kunnen zijn op het trillen. Ik hoop dat ik daarna de oorzaak kan vaststellen.

Jan
Guzziman

Berichtdoor Luigi » 15 mei 2009, 16:46

Als de remolie gaat koken krijg je lucht in je remssyteem, het zal dus niet gaan trillen. Groet Luigi.
Luigi

Keer terug naar Techniek