Hoi,
Hij is van 1970, met 209000 echte km op de klok. De ouwe eigenaar is er wel heel voorzichtig mee omgesprongen al heeft de roestduivel zich ook al laten zien. Je kunt het verval wel vertragen maar stoppen kun je't niet.
Tja, wat ga ik ermee doen? De bedoeling was eigenlijk nooit om hem te houden. Ik zou er eigenlijk vanuit Spanje op reis mee gaan… tripje door de Pyreneeën en vervolgens via de Franse Alpen (waar mn zus woont) rustig naar huis rijden. Ik had een 2-weekse verzekering en die wou ik oprijden. Maar aangezien de overdracht niet in orde was is het een kortste-weg-naar-huis trip geworden. Al moet ik eerlijk zeggen dat al heel snel duidelijk was dat dit sowieso geen geschikte reisauto was voor de Pyreneeën en de Alpen, en eigenlijk ook niet voor de snelwegen
Het oude motortje met 40pk moet janken en schreeuwen om de helling op te raken. Je kan er 1000kg mee vervoeren en daarom zijn de verhoudingen van de 4-bak erg kort. Dat betekent dat je op 40 km/u al in 4de zit. Er zit ook geen stuur – of remservo op. De teller geeft trouwens fors teveel aan. Zo reed ik 100 op de snelweg en toch zoefden de vrachtwagens me voorbij. Gps erbij gehaald en 100 bleek 77 te zijn! De teller ging nog wel een flink stuk voorbij de 100 maar dan werd het geluidsniveau in de niet-geïsoleerde cabine gewoon niet te harden.
Misschien gaat hij alsnog in de verkoop al ben ik er ondertussen ook wel aan verknocht geraakt. Ondanks het gebrek aan comfort is het gewoon een fantastisch busje eigenlijk. Ik had er ook nog nooit een gezien. Ik denk dat er gewoon geen bestaan in de lage landen, behalve die ene groene op MP, onder 'DKW IMOSA'.
Zelfs in Spanje, het enige land waar ze geleverd zijn dacht ik, word je aangegaapt als je met de ‘furgonetta’ op weg bent. Ze zijn daar dus ook al zo goed als uitgestorven vrees ik.
Ik bekijk het nog even!
leuk dat jullie meegespeeld hebben
Groet
Jim