beste mensen,
Laatst een tochtje maastricht - utrecht gemaakt (en gelukkig ook weer terug): 5 personen en wat belading, 120 km/u af en toe wat inhalen, geen gekke dingen. Bij het rechtdoorrijden is het af en toe te horen, bij een bocht naar links komt van rechtsachter een gierend geluid. Als ik gas bij geef dan gaat het even weg. Bij even een bocht naar links is het weer terug. Het lijkt alsof het rechter achterwiel of de naaf of de remschijf iets aanraakt bij het maken van een bocht naar links.
Ik vermoed dat het het speling op het rechter achterlager is. Ik heb met de handrem eraf eens even aan het wiel getrokken: ik hoor een licht knokje bij het heen en weer trekken. Als er speling op de naaf zit kan ik mij voorstellen dat de remschijf het afschermblik raakt maar dan moet er wel erg veel speling zijn.
Met de vakantie in aanzicht waar we weer veel zware kilometers gaan maken wil ik dit wel in orde hebben. Iemand nog suggesties, zaken die ik eens na moet lopen. Ik heb pas geleden nog de differentieel olie ververst en voorzien van zo'n goedje tegen het geluid. Ik geloof ook niet dat het differentieel gevoelig is voor een bocht naar links. Dus als iemand iets weet graag!
gegroet
Frank