Beste mensen,
bedankt voor de reacties en de tips, ik heb een tijdje niet van me laten horen vanwege andere loende zaken.
ik heb net eens even de klepspeling gecheckt (ik vond mijn schoonvaders voelmaatjes), die is dus bar slecht!!! Ik kan mij voorstellen dat de motor door de inlaat heen totaal geen lucht (dus ook die ether niet?) krijgt, vandaar het moeilijke starten vlak voordat de auto er helemaal mee ophield.
overigens werken de gloeiers voor zever ik weet wel (ik las de tip van een ander persoon die kijkt iets te laat, heb een beetje mijn vingertop verbrandt bij het voelen aan de rails
)
het is denk ik gewoon een optelsom van van alles:
- geen fatsoendelijke accu (die oplader doet er heel erg lang over en soms vergeet ik de stekker erin te doen; in frankrijk moet je dit soort dingetjes 's nachs aanzetten, de dure dagen van electriciteit zijn weer begonnen)
- geen enkele klepspeling, dat wil zeggen dat de lucht er niet in en niet uit komt.
- heleboel lucht in het systeem, vanwege het vele verwisselen van van alles (verstuivers één keer, retourleidingen twee keer)
ik wacht tot zaterdag, dan is er iemand met een auto, zodat ik nog eens kan proberen te starten met startkabels ertussen, maar ik weet dat die klepspeling echt niet goed is zo...dus dat wordt stelselutels aanschaffen of de lokale garagist vragen oftie ze heeft.
voorlopig laten we de auto maar even staan in afwachting van onze eigen accu (volgende week istie er weer) en een idee over die stelsleutels.
veel groeten
Pieter
edit: HIJ DOET HET WEER!!!!
potverdikkie al doe herrie om niks...ik dacht: "toch maar eens kijken of die accu het niet gewoon wel doet," en verdomd hij start! ...wat het is: die twee accu's waren niet van gelijke sterkte, en dat werkt als twee coomunicerende vaten: de één gaat de ander opladen. Dus de sterkere accu van de twee had ik vannacht opgeladen en nu dacht ik: maar eens kijken wat er gebeurt....dat verhaal van die te strakke kleppen is natuurlijk deels waar, maar aan de andere kant MOET er natuurlijk gewoon wel ergens lucht in kunnen lopen. Dus, volgende keer zal ik minder paniekerig zijn en gewoon eerst eens nadenken en de accu opladen en dan maar eens zien.
overigens zie ik wel het probleem dat Ton jullie beschreef: tussen het bovenste deel en het onderste deel van de verstuiverhouder lijkt een klein randje brandstof te komen. "de verschroeving van de houders" zo beschrijft Ton het. Daarvan weet ik (nog) niet hoe ernstig het is...
nouja, alle gedoe eigenlijk een beetje om niks.
zo zie je maar weer hoe een amateur soms kan zijn
heel veel groeten en nogmaals bedankt voor alle reacties!!
Pieter<br><br>Post edited by: Pieter, at: 2007/10/04 15:48