Hallo allemaal
Ik weet het even niet meer en vraag jullie deskundig advies.
Onze W123 280C staakt. Hij staat nu bij een ervaren monteur, eentje van de oude stempel die nog blindelings een carburateur uit en in elkaar kan schroeven maar ook hij weet het langzaam niet meer vandaar dat ik hier jullie hulp vraag.
We hebben begin dit jaar de LPG uitgebouwd en de carburateur en de ontsteking door deze monteur af laten stellen.
Hij liep toen als een zonnetje! Alleen duurde dit maar een week of 3 en toen stopte hij er gewoon mee onder het rijden en wilde niet meer starten. Afgesleept naar onze monteur deze heeft toen alles nagekeken waaronder ontsteking, carburateur, benzineleidingen, filters en kwam tot de conclusie dat de mechanische benzinepomp te weinig druk opbouwt waardoor de vlotterkamer niet vol loopt. Stationair loopt die nu wel maar zo gauw als je gas geeft stopt hij ermee. Druk die uit de pomp komt was 0,10 wat volgens hem te weinig is. Dit moest tussen 0,25 en 0,38 zijn. Vanuit de tank tot aan de pomp is alles schoon en niks verstopt.
Dus wij een nieuwe benzinepomp gehaald en gemonteerd maar de druk blijft te laag!
Onze monteur vermoedt nu dat de nokkenas die dus die pomp aandrijft schade heeft opgelopen waardoor de pomp te weinig druk levert.
Is er hier iemand die dit allemaal bekent voor komt en hier misschien bruikbare tips voor ons heeft?
Persoonlijk denk ik en hoop ik dat er niks mis met de nokkenas is maar wat is het wel...
Groet René