Weekend gezellig.
Komen mijn schoonzuster en zwager op bezoek, met kinderen.
Druk maar gezellig.
Komt het onderwerp auto ter sprake.
Zegt mijn zwager,
"je weet toch dat ik vorig jaar dat dafje heb gekocht?"
Ja dat weet ik nog wel zeg ik, die rooie die nog altijd onaageroerd op de parkeerplaats naast je huis staat geparkeerd.
"Ja zegt ie, maar hij staat nu in de garage,ik heb inmiddels al een bekeuring gahad van dik €70,00 omdat ie nog niet voor de APK was gekeurd."
O jee:laugh: zeg ik met een serieus gezicht, dat is sneu geld.
Ga je nu gelijk ook die mankementen verhelpen?, er mankeerde nogal wat aan.
Zoals ik me herinner, startmotor stuk, Drukgroep moet worden vervangen, remmen slecht,
roest plekken overal.
Er zit nogal wat werk aan.
Daar heb ik geen tijd voor, zegt hij, de zaak neemt meer tijd dan ik had voorzien, en kom nergens aan toe.
Ik denk dat ik hem maar te koop zet op marktplaats of zoiets.
Hij brengt heus nog wel wat op hoor zegt ie overtuigend, ze zijn behoorlijk gewild.
Toen ik hem kocht waren er nog 2 liefhebbers zei de verkoper.
Dat denk ik ook wel zei ik, (misschien niet goed gelovend en overtuigend zoals hij dat zag,) maar ik wilde hem ook niet kwetsen met z'n bolide.
Het is en wordt natuurlijk nooit een Mercedes.
Hij had die auto nl. in een opwelling gekocht omdat ik een oldtimer had aangeschaft, en hij natuurlijk niet wilde achterblijven.
Hij kwam destijds trots aanrijden in de daf, en vouwde zijn lange lichaam er uit, al roepend, I
K HEB OOK EEN OLDTIMER!
Mijn vrouw Farida had dit hoorspel aan gehoord, en vroeg ineens,
wat moet die auto dan kosten?
Zou net wat voor mij zijn, als ik straks mijn rijbewijs heb gehaald:blink:
:ohmy:
Nou zegt mijn zwager,ze zijn behoorlijk gewild, en de prijs is toch wel gauw een €950,00 hoor!
Dan ben ik nog niet duur, als je op internet kijkt.
Oh zegt Farida, ik dacht een €300,00 dan had ik hem van je gekocht.
Mijn zwager begint hard te lachen, en roept,grapje zeker, dat meen je toch niet? €300,00 wil je er voor geven, echt?
Farida een beetje beduusd, van ja dat dacht ik.
VERKOCHT roept ie, dat staat.ha ha.
Ik kon zo gauw geen adem halen om iets te zeggen, dus daar zat ze mooi aan vast.
En ik ook natuurlijk, die heb je dan mooi aan je reet hangen.
Dus wordt hier deze week een lelijk roestig en vol verscholen mankementen rood Dafje de oprit opgeschoven, door een zwager met een smile op z'n smoel van,
"hit me here":P
Met de grootste lol van z'n leven dat ie die zwager met die blosterige Mercedes van hem mooi te pakken heeft genomen.
En ik sta daar maar wat aan m'n achterste te krabben van hoe krijg ik dit hoopje schroot wat overdik is betaald weer in een redelijke staat.
Allereerst dat ding maar eens schorsen, straks krij ik nog een factuur met de groetnis Út Ljouwert.
Ik zal wel weer de enigste zijn op dit forum die zoiets overkomt.
Mocht het wel zo zijn dat er meer van dit soort zwagers op deze aardkloot ronlopen, en je hebt toevallig nog onderdelen liggen voor een Daf/Volvo66 uit 1980.
Laat het dan maar ven weten.
Je kunt het ook anoniem aan me mailen.
Ik praat er niet over.
Groetnis fan Jan, Út Drachten.