[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help Remblok stiftjes en nog wat.... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:45

Help Remblok stiftjes en nog wat....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Help Remblok stiftjes en nog wat....

Berichtdoor Maikel » 21 maart 2010, 21:37

hoi ,

Ik ben met mijn remblokken voor bezig, nou zei iemand al bestel zo'n bevestigingssetje erbij. Niet gedaan, gewoon vergeten. Dom.dom.
Weet iemand of die stiftjes die de blokken op zijn plaats houden universeel zijn of moet ik gewoon weer even naar Wensink. Het gaat om het bendix systeem. En waarschijnlijk heb ik per ongeluk met zo'n veertje het reservoirtje rond de remcylinder lek geprikt, GVD!!!!, want als ik de cylinder helemaal bijelkaar knijp dan komt er wat remolie vrij ,of is het een soort overloop?
bedankt
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Help Remblok stiftjes en nog wat....

Berichtdoor Semrick » 21 maart 2010, 21:44

Bevestigingssetjes van Bendix en ATE verschillen onderling.
Je kunt ze overigens ook gewoon bij de automaterialenhandel zoals Brezan kopen. Dat zal je de kop niet kosten.
Of je de remcylinder hebt lekgeprikt betwijfel ik. Die zal wel gewoon door ouderdom niet meer helemaal dicht zijn.
Ze mogen in ieder geval absoluut niet lekken. Dat wordt dus vervangen of reviceren.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Re:Help Remblok stiftjes en nog wat....

Berichtdoor JantjeV8 » 23 maart 2010, 08:22

Ik moest even nadenken wat je bedoelde, want bij de remklauw zit helemaal geen reservoirtje.
Als je bedoeld dat er olie vrij komt nadat je de plunjers helemaal de klauw in gedrukt hebt, is er iets loos.
Wel kan er olie komen uit het gaatje waar de remslang op aangesloten zit, of door de ontluchtingsnippel die mischien door je losgedraaid is. Heb je daar allemaal niet aangezeten en zitten de klauwen zelfs nog gemonteerd, dan hoort er geen olie zichtbaar te zijn.

Zoals Semrick al zegt: er af met die handel en aanpakken. Is zelfs gevaarlijk om er mee te rijden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek