[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HELP!!! SPOED!! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:58

HELP!!! SPOED!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

HELP!!! SPOED!!

Berichtdoor jacob2 » 24 aug 2007, 21:27

Shit!!! Bij het net(effe snel) vervangen van m'n thermostaat laat ik eerst 1 van de 3 boutje's vallen nergens meer te vinden balen.....
En dan tot overmaat van ramp breek ik bij het terug zetten van (ik weet niet hoe dit heet)het alu overbrugging slangetje van het huis naar links ergens.......ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar er zit maar 1 buisje of slangetje op het thermostaathuis die dus.
Dat word even niet rijden dus.
Hoe heet dit ding?en waar dient dit voor?
En het volgende,ik weet hier in de buurt een W123 200 sloop motor te staan en daar kan ik morgenochtend heen,maar past dit op de m102 230TE met airco? volgens de eigenaar van de motor is deze het zelfde klopt dit??
Groet,Jacob.

Post edited by: jacob2, at: 2007/08/24 22:33

Post edited by: jacob2, at: 2007/08/24 22:34<br><br>Post edited by: jacob2, at: 2007/08/24 22:36
jacob2

Re:HELP!!! SPOED!!

Berichtdoor Brijn » 24 aug 2007, 21:31

Waar is "hier in de buurt" Jacob?
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jacob2 » 24 aug 2007, 21:55

Beverwijk.Hoezo dan?
jacob2

Berichtdoor Trouwkoets » 25 aug 2007, 01:51

Jacob, jij bedoelt waarschijnlijk de ontluchtingsleiding tussen de aanzuigleiding van de pomp en het huis van de thermostaat? Zie de foto. Deze leiding zorgt ervoor dat lucht die zich bevindt in de leiding tussen radiator en pomp wordt afgevoerd naar het thermostaathuis, en vandaar via de slang naar de radiator.
Ja, een leiding uit een 200 (M102)zou moeten passen bij mijn weten. Enige kritische is dat bij een T deze leiding achter de pomp van de niveauregeling door gaat, dus deze zal je moeten demonteren.

Caspar

Trouwkoets

Berichtdoor jacob2 » 25 aug 2007, 10:44

Caspar bedankt voor je duidelijke reply.
Kan ik het leidingkje ook tijdelijk boven langs laten lopen??
Nouja eerst maar eens een leiding zien te vinden shit...
jacob2

Berichtdoor jacob2 » 25 aug 2007, 13:05

Tis gelukt!!
leiding van de 200 afgehaald niet nieuw,wel(voorlopig)dicht
Caspar,bij het demonteren kwam ik tot de ontdekking dat,
ik de pomp NIET hoefde te demonteren als je het plastic kapje waar achter,
de bougiekabels lopen omhoog schuift kan je de leiding met beleid,
zo weg pakken.
Bij het monteren het zelfde,scheelde dus een hoop werk.
jacob2

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto