MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:20

Het kraakt onder de motorkap.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Het kraakt onder de motorkap.

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 15:05

Hoi Benzers, onder de motor kap van mijn babybleu (72er W115) komt bij het draaien aan het stuur (ja de weg maakt soms een bocht) een krakend/schurend geluid vandaan.
Ik schat in dat het een beetje van rechts komt, het is geen bonken, en tijdens het recht vooruit rijden hoor ik niks.
Ik dacht eerst aan een stuurkogel, maar begin toch ook te vermoeden dat het uit het hulpsurhuis kan komen.
Heeft iemand daar een nadere dianose methode voor?
Of misschien nog andere suggesties?
Groet, Henk lith
henklith

Re:Het kraakt onder de motorkap.

Berichtdoor Benzman 200 » 24 aug 2008, 15:25

Hee Henk,

idd grote kans dat je hulp stuurarm te vast zit endat geeft een krakend geluid. De bevestigingbout een beetje losser draaien heeft bij mij het geluid opgelost.

succes gr Sjoerd
Benzman 200

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 15:45

Hoi Sjoerd, dat klinkt al bemoedigend, ik weet niet of er veel verschil in zit in de W123 of W115, in grote lijnen denk redelijk het zelfde.
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Benzman 200 » 24 aug 2008, 15:53

Henk,

Volgens mij is deze constructie bij beiden zo ongeveer hetzelfde,kan nooit veel schelen.
Je bent straks vast opgelucht als je de kraakherrie kwijt bent tijdens het sturen.

groeten Sjoerd
Benzman 200

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 16:08

Als ik de costructie van deze hulpstuurarm bekijk in de tekening, dan loopt een een lange bout doorheen.
Ik vraag me af of die arm nu vat zit imet de bout, of dat de bout niet draaid, maar dat armpje om de bout draaid :o)))
Het lijkt mij dat de bout en arm gewwon de zelfde draai vbeweging maken,
maar als de bout en de arm rond zijn , hoe doen ze dat dan?
Groet, henk
henklith

Berichtdoor henklith » 24 aug 2008, 16:53

Ai ai,, ik leest nu ook een stukje van Semrick over de revisie van een pitbullarm!
Nou dat lijkt me redelijk te doen lekker liggend onder de auto, en je buik even inhouden he ;o))
Nou maar hopen dat dit ook het klaken veroorzaakt.
groet, Henk
henklith

Keer terug naar Techniek