[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hevelen van carterolie : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:21

hevelen van carterolie

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

hevelen van carterolie

Berichtdoor Pat070 » 18 okt 2012, 11:16

Moge Benz lovers,

Ik heb pas geleden mijn motorblok geflushed met een speciale substantie om het blok te reinigen,hierna nieuwe olie erin gedaan en hij rijdt als een zonnetje. Nu heb ik alleen sinds ik dat heb gedaan, dat de overdruk in de carter hoger is geworden en hij gooit nu carterolie door mijn luchtfilter naar buiten, eerst linea recta door mijn carburateur, omdat de ontluchtingslang recht boven de carburateur zat. (ging een beetje roken) slangetje ondertussen aan de zijkant van de luchtfilter geplaatst en hij rookt niet meer. Weet iemand misschien waar dit overhevelen van de olie aan zou kunnen liggen??

vriendelijke groet, Patrick
Pat070
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1964
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: hevelen van carterolie

Berichtdoor Toyman » 18 okt 2012, 14:12

ik denk on dat je geflushed heb dat er misschien wel kanaaltjes verstopt zitten
maar ik ben geen kenner

Gr ton
Toyman

Re: hevelen van carterolie

Berichtdoor Pat070 » 18 okt 2012, 17:37

Nou die zaten eerst verstopt denk ik en zijn nu open gegaan door de flush waardoor de druk hoger is, althans daar is de flush speciaal voor bedoeld.
Pat070
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1964
Automaat: Ja
LPG: Ja

Keer terug naar Even voorstellen