Hoi Emile,
Ik ben het niet helemaal met Ambubenz eens, athans ik vermoed dat jullie het over 2 verschillende zaken hebben.
Ambubenz heeft het denk ik over de plaat op de bodemplaat. Die is inderdaad lastig in zijn geheel onbeschadigd te verwijderen. Meestal is deze laag inderdaad al half vergaan en brokkeld snel af.
De laag die jij bedoeld zit denk ik achter de pedaalen. Dit is een ander soor materiaal. Een soort van hard plastic.
Ook deze laag is niet in zijn geheel te verwijderen. Ze bestaat namelijk uit 1 geheel waar later onderdelen van de auto op gemonteerd zijn zoals de kachelunit, de pedalen enz.
Er is echter wel rekening gehouden met het demonteren van deze plaat. De plaat zelf zit op diverse plaatsen vast met goudkleurige ronde klemmetjes met een sterretje in het midden die weer op een pinnetje klemmen. Die plaatjes moet je eerst verwijderen.
Als je goed naar de plaat zelf kijkt zie je dat er hier en daar een soort voor geperforeerde stippellijn overheen loopt. Daar kun je de plaat doorsnijden met een stanleymes en dat gedeelte dan demonteren.
De plaat is erg stug en laat zich met veel moeite los maken.
Het is dus een lastig en vervelend werkje maar je ontkomt er niet aan als je op die locatie moet gaan lassen. Anders brand je hele auto af.
Voordeel is dus wel dat de plaat te verwijderen is en later ook gewoon weer terug te plaatsen is.
Groeten,
Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/06/04 07:10