ik ben niet besmet doordat mijn vader er eentje had, of door het rijden erin.
Ik logeerde als kleine jongen elke vakantie bij mijn opa en oma. Die hadden een buurman en die was taxichauffeur. Ik speelde eigenlijk altijd met zijn zoontje.
Hij reedt een licht metallic groene W116.
Ik was volledig geobsedeerd door het blinkende chroom van de dubbele bumpers.
Later heb ik ook wel mee gereden erin, maar had toien niet zo door dat een Mercedes beslist ff anders reed dan een fiatje 600 (die mijn oma had)
Mijn eerste eigen Benz kwam pas toen ik 38 was,...een W116 uiteraard. De wagen bleek totaal verrot. Ik had me er niet verdiept ook vooraf op clubsites zoals deze.
Die W116 al na 4 maanden geloosd, maar ik wilde wél een andere.
De W123 liet ik links liggen, ik wilde gewoon die dubbele bumpers. Op de zoektocht kwam ik wel meer W123 tegen, maar die keek ik niet aan. Zo ook mijn huidige 280CE. die werd de hemel ingeprezen, maar ik liet hem staan,...de kleur stond me niet aan van de auto en van de bekleding. Wél was me opgevallen dat er hetzelfde motorblok in lag als de W116 280SE.
Na weken ging ik weer eens kijken bij dat bedrijf, maar liet hem nog steeds staan.
Pas na drie maanden ben ik een proefrit erin gaan maken.
...een week later stond-ie voor mijn deur
...ondertussen kijk ik nog steeds naar een W116 of een W108 trouwens. Maar de coupé blijft er gewoon bij dan.