[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:24

Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz

Berichtdoor JohndeWinger » 28 jun 2006, 14:01

Hier mijn eerste Benz uit de zestiger jaren.
Het was een voormalige Taxi met veel kilometers,maar ik heb er nog steeds goede herinneringen aan.
Gekocht in 1972 en de foto is van 1973 toen ik getrouwd ben in mijn eigen Heckflosse :)
Is dat nostalgie of niet.

Gr John. <br><br>Bericht gewijzigd door: johndewinger, op: 2006/06/28 14:04

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 jun 2006, 14:43

:) John van zulke foto's en berichten daar worden Clubleden blij van. Bij mij brengt het emotie bij me los:blush: Ik krijg er een kleur van.Is dit mooi of is dit mooi:cheer:

Groet, Arno uit de Hofstad
250petrolgrun

Berichtdoor ketelbinkie51 » 28 jun 2006, 16:37

Gaaaaaf John, leuk dat toen je al Mercedes reed en ook nog getrouwd ermee (en met je vrouw natuurlijk).
Erg leuke foto!

Fred
ketelbinkie51

Berichtdoor JohndeWinger » 28 jun 2006, 18:43

Ja Fred met die Benz was ik ook een beetje getrouwd ;)
Maar het is toch nog steeds Hillie waar ik mee getrouwd ben.
Wat een stuk Hé en nog steeds hoor :) en en en ikke dan :woohoo: die baard heb ik trouwens nog steeds.

Gr John.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967

Berichtdoor janbenz1 » 28 jun 2006, 19:04

Leuk John, mooie auto en vrouw:blush:.
Ik hoop dat ik het in de juiste volgorde zeg!
Precies zo een had mijn vader ook, en dan bordaux rood.
Prachtig.

Groet jan.
janbenz1

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 jun 2006, 19:11

250petrolgrun

Berichtdoor Lode » 28 jun 2006, 19:58

Alles prachtig! Ook die VW waarvan je nog net een stukje ziet. Laats zag ik er weer een rijden. toch ook heel speciaal.
Lode

Berichtdoor Schoones300d » 26 jan 2007, 12:39

Het is weliswaar een oud forumtopic maar ik kan het niet laten een plaatje te posten van mijn 1966 Heckflosse (als het lukt).
Schoones300d

Wachten op de hoek van de straat...

Berichtdoor Mercedennys » 26 jan 2007, 13:23

Ik stond als klein jongetje van 10 altijd te wachten op het einde van de straat tot mijn vader thuiskwam. Het laatste stukje in de straat mocht ik dan rijden op schoot en sturen tot de auto op het pad stond. Ik voelde me natuurlijk helemaal stoer want het leek of ik alles zelf deed maar mijn vader schakelde en gaf gas en schakelde ;-)

Eerst reed mijn vader altijd Peugeot diesel 2x 204, toen 2x 504 Familiale. Daarna kwam er een lichtbruine W123 300TD automaat met tempomaat. Vol trots zat ik altijd naast mijn vader voorin als we op vakantie gingen. Mijn moeder en zus gingen achterin slapen en ik reed in de nacht samen met mijn vader naar Oostenrijk om daar te gaan skieen. Elvis bandjes aan en kijken naar het dashboard, kijken hoe mijn vader inhaalde en dacht dat ga ik ooit ook zelf doen.... Sja, een mooie tijd, de jeugd.
Na een paar leasebakken was ik het zat en wilde een S123, net als toen. Nu rijdt ik al sinds 2004 lekker met mijn S123 en wil hem zo lang mogelijk op de weg houden.

De plaat(auto) en zijn verhaal...

Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Adeind » 26 jan 2007, 13:43

Wat 16 jaar vakantie in Zuid-Duitsland met je kan doen.

In al die jaren in de omgeving van de Bodensee heb ik in mijn jonge jaren toch een of ander mercedes-virusje opgelopen. Hoewel mijn vader altijd koos voor budgetvriendelijke Renaultjes (2x4, 2x9, chamade) heb ik tussen de voorstoelen meekijkend een voorliefde gekregen voor grote Duitse auto's.
Overigens heb ik vaak rond de Bodensee camouflage auto's van Mercedes zien rijden. Heel gaaf! Helaas was dat nog niet in het digitale tijdperk dus foto's maken was nog wel ietsje te veel van het goede..

Toch is het in mijn pubertijd een ander kant opgegaan. Ik ben namelijk helemaal fan van Range Rover. En dan bedoel ik vrijwel alle series die tot nu toe zijn uitgebracht.
Ik heb overwogen een Range Rover Classic te kopen maar na een aantal mensen te hebben gesproken heb ik er vanaf gezien vanwege het extreem hoge sleutelgehalte wat met een dergelijke auto komt.

Ruim 2 jaar geleden met mijn huidige vrouw (vorig jaar getrouwd in een Range Rover Sport, tja) toch weer gaan kijken naar MB en als een blok gevallen voor de W123 station. En nu hebben we er 1 en ik kan zeggen dat ik het virus heel goed te pakken heb.

Enne, tja die Range Rover komt nog wel een keer maar dan wel 1 van de laatste series (je moet iets te wensen hebben!).

Groet,
Ad
Lichtstadgroep.
Adeind

Berichtdoor Bemerbenz » 26 jan 2007, 13:54

Bij ons in de straat was een klein aannemersbedrijfje. Met de zoon van de aannemer mocht ik en mijn vriendje in de Mercedes (W114) zo nu en dan mee. De zoon heeft tegenwoordig wat meer centen op de bank dan ik en mijn vriendje samen ooit zullen hebben. Ik heb me altijd beloofd ooit een Mercedes te willen rijden, en ik weet bijna zeker dat ik er minstens zoveel plezier van heb dan onze buurjongens.<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/01/26 13:06
Bemerbenz

Berichtdoor MarceldB » 26 jan 2007, 16:56

Ik ben intussen zo verslaafd dat ik er een tweede bij heb gekocht :ohmy: :lol:

Even mijn Mercedesverslaving:

MarceldB

Berichtdoor Pietje » 26 jan 2007, 17:09

Pietje

Berichtdoor Pietje » 26 jan 2007, 17:13

Pieter schrijft:
[quote
enne...als jij zo'n Hagenees bent, dan spreek je zeker ook Haags? kan niet wachten om dat eens te horen ;)

ik zal eens iets vertellen over mijn Mercedes ervaringen als ik eens gereden heb in Mimo (want ik ()*&^%$#@ nog steeds dat papiertje niet!! :( )[/quote]

Géén probleem Pieter!!!
EEN TIP: HARDOP LEZEN! --->
enne...as jè zaun Hageneis bent, dan spreik je zeikâh auk Haags? ken nie wache om dat is te haure ;)

ik zâh is iets vetelle auvâh mèn Mercedes ervaringe as ik is gereide hep in Mimau (want ik ()*&%$#@ nog steids dat papiegtje nie!!
Pietje

Berichtdoor Pietje » 26 jan 2007, 17:22

ik ben niet besmet doordat mijn vader er eentje had, of door het rijden erin.

Ik logeerde als kleine jongen elke vakantie bij mijn opa en oma. Die hadden een buurman en die was taxichauffeur. Ik speelde eigenlijk altijd met zijn zoontje.
Hij reedt een licht metallic groene W116.
Ik was volledig geobsedeerd door het blinkende chroom van de dubbele bumpers.
Later heb ik ook wel mee gereden erin, maar had toien niet zo door dat een Mercedes beslist ff anders reed dan een fiatje 600 (die mijn oma had)

Mijn eerste eigen Benz kwam pas toen ik 38 was,...een W116 uiteraard. De wagen bleek totaal verrot. Ik had me er niet verdiept ook vooraf op clubsites zoals deze.
Die W116 al na 4 maanden geloosd, maar ik wilde wél een andere.

De W123 liet ik links liggen, ik wilde gewoon die dubbele bumpers. Op de zoektocht kwam ik wel meer W123 tegen, maar die keek ik niet aan. Zo ook mijn huidige 280CE. die werd de hemel ingeprezen, maar ik liet hem staan,...de kleur stond me niet aan van de auto en van de bekleding. Wél was me opgevallen dat er hetzelfde motorblok in lag als de W116 280SE.
Na weken ging ik weer eens kijken bij dat bedrijf, maar liet hem nog steeds staan.
Pas na drie maanden ben ik een proefrit erin gaan maken.
...een week later stond-ie voor mijn deur :)

...ondertussen kijk ik nog steeds naar een W116 of een W108 trouwens. Maar de coupé blijft er gewoon bij dan.
Pietje

Berichtdoor Qurry » 26 jan 2007, 18:00

Geweldige verhalen zeg!

Ik als broekie van 22 heb de Mercedes verslaving een btje van mn vader overgenomen. Vroeger kreeg hij van de baas een 200D mee om naar de bouw de rijden met zijn collega's. Later heeft hij het bedrijf overgenomen en daarmee ook de 200D. Ik herinner me dan ook heel goed de fijne vering van de achterbank en de korte ritjes op schoot van die wagen! Toen de roest begon toe te slaan en de zaken wel aardig gingen heeft hij een busje(MB Vito) aangeschaft en de 200D werd in een hoekje van de schuur gezet.
In de tijd dat scooters me meer interesseerde wou hij de auto eens verkopen, zo kwam hij weer voor de dag en ik mocht hem voor wat zakgeld mooi wassen en oppoetsen. Doordat hij zolang had stilgestaan en hij toevallig nooit wilde aanpakken als er iemand voor kwam kijken werd hij niet verkocht :evil:
Toen ik op school leerde lassen en mn rijbewijs eraan zat te komen zag ik toch wel dat ik een hele gave wagen aan de 200D kon hebben en zo ben ik samen met wat vrienden begonnen om hem op te knappen...
Na 1 hele zomer met vrienden eraan gewerkt te hebben is er een pauze ingelast, omdat ik het lasapparaat niet meer kon lenen. Maar gelukkig heb ik zelf een lasapparaat aangeschaft en het beestje zelf helemaal afgemaakt:whistle:
Inmiddels staat mijn eigen Benz dus bij mn oom in de showroom van zn garage, om nog tot volgend jaar mei te wachten tot hij de 25jaar bereikt heeft, erg jammerlijk maar als student moet ik er maar mee leren leven...
Door de korte ritjes en het vele dromen achter het stuur van de stilstaande auto ben ik al verslaafd geraakt aan mn Mercedes, moet je nagaan hoe het zal zijn als ik als een koning over de weg rijd :woohoo:

Joost
Qurry

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jan 2007, 12:33

Mooi verhaal Joost,

De MB waar je als kind in hebt gezeten opteknappen.
Jullie zijn voorelkaar bestemd de W123 200D en Joost.

Ik zou trouwen met die auto.;)

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)
250petrolgrun

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 13:57

Dit was mijn 1e W123 waar ik mee in aanraking kwam.
Een 200D.
Ik heb vanaf juli 1987 tot 1990 bij de politie van Den-Haag gewerkt (en draag daarom ook de Hofstadgroep een warm hard toe). Ik heb er heel wat meegemaakt en er een leuke tijd gehad. Destijds reden we in de 200D. Die werd overigens rond die tijd langzaam vervangen door de 190D.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toen niks vond. Veeeel te traag maar ze lagen wel als een blok op de weg. Ik heb ook nooit overwogen om er prive een aan te schaffen.

Mijn vader reed altijd Peugeot 204 en daar heb ik er zelf later diverse van gehad. De laatste die ik zelf uit Parijs heb gehaald was in goede staat maar die heb ik vorig jaar verkocht om een W123 diesel aan te kunnen schaffen. Uiteindelijk wilde ik namelijk toch diesel gaan rijden en een 204 diesel is echt zeldzaam en moeilijk te vinden. Een 504 Diesel zou een optie zijn geweest maar ook die zijn niet dik gezaaid en kwalitatief kunnen ze (weet ik nu) niet tippen aan Mercedes. Al roesten ze wel net zo hard.

<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/01/27 13:21

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Brammix » 27 jan 2007, 14:05

/<br><br>Bericht gewijzigd door: Brammix, op: 2007/01/27 13:06
Brammix

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 14:18

Nog een paar foto's uit de oude doos. ;)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto