Bij mij is het allemaal wat minder nostalgisch verlopen. Toen ik nog student was reed ik in een suzuki alto. Goedkoper rijden dan in zo'n autootje kan bijna niet. Toen deze helaas niet meer door de apk kwam, en ik ook wel eens iets anders wou rijden ben ik op zoek gegaan naar een ander "goedkoop" autootje. Hard gezocht, (bijna) alleen maar autootjes waar ik mezelf echt niet in zag rijden. Hierbij stond ook een witte Mercedes 190E. Een redelijk afgetrapt exemplaar, die ook nog eens behoorlijk wat witte rook pufte (tijdens mijn proefrit niet eens opgemerkt, ik zat alleen maar met een grijns naar die ster op de motorkap te kijken). Je raad het al, deze auto voor 1250,- gulden aangeschaft en twee jaar lang probleemloos in gereden. Wel bijna elke 5 a 600 kilometer een liter olie erbij. Maar ja, erger werd dit niet dus eigenlijk geen probleem. Ergens was het nog wel leuk ook. Als de Benz een tijdje stationair (stoplicht, file) had gedraait, en je trok op kwamen er echt enorme walmen uit.
.
Maar na twee jaar wou ik toch wel wat anders. Ik had drie eisen:
Belastingvrij. (dat scheelt)
Stationwagen. (zo'n sedan is leuk, maar in mijn alto kon ik vééél meer menemen.)
En op diesel. (ik kon toen "gratis, gesponserd door de werknemer op rode diesel rijden:blush: )
Kijk, met die eisen kom je maar op drie typen auto's
W123 240D
W123 300D
W123 300TD
Het is de middelste geworden, saharagelb.
Hier rijd ik nu al weer twee jaar in (na een half jaar opknappen en wachten tot hij 25 jaar is) en ik zou niet weten wat voor andere auto ik zou moeten rijden. Wat een genot.