[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:51

Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 jun 2006, 16:33

Hier mijn verhaal hoe het is begonnen met de DRUG die Mercedes-Benz heet:blush:

Op een mooie winteravond in Februari 1986 ging ik op visite bij mijn Oom en Tante in Voorburg. Ik net 4 maanden 19 jaar en ¾ jaar in het bezit van het roze vodje met pasfoto en, trots met mijn Mini 1100 special Rood met Wit dak toerenteller en sportstuur waarmee ik door de Hofstad racete. ( het kon toen nog en geen drempels )

Mijn Oom vond dat maar niks, ik in zo’n koekblik erg kwetsbaar. Hij sprak de magische woorden; Ik heb voor jou nog wel een mooie Mercedes-Benz in de garage staan. Mijn reactie; He???? Dat kan ik toch niet betalen man!
Wat is het dan voor Mercedes? vroeg ik. Mijn Oom antwoordde een W116 280S Automaat, Stuurbekrachtiging en Elektrisch schuifdak de kleur is bruin metallic.
Waarop hij zij dat de kosten wel mee vallen dan zetten we ‘m op je moeders naam, betaal je niet zo veel verzekering. Ik mocht de auto kopen voor F 4.500,- Gulden. Natuurlijk moest ik wel eerst mijn ouwe lui overtuigen, die vonden het namelijk niets dat hun zoon in een slagschip door de Hofstad ging toeren. Het heeft 2 dagen geduurd met veel diplomatieke acties maar, ze gingen gelukkig overstag.

Ineens had ik veel vrienden en liep iedereen de deur plat of Arno thuis was ( een mobieltje bestond toen nog niet ) Mijn Pa en Ma werden er gek van . Wat was de W116 280S een geweldige auto ik reed groter dan mijn Pa die zich in een Opel Rekord vervoerde met mijn moeder. Dat gaf leuke reacties van de buren.

Helaas de pret duurde niet lang want, binnen 3 weken reed ik die mooie W116 280S plat op de dag dat ik onderweg was voor de toen net ingevoerde APK keuring tegen een FIAT 127 die niet snel genoeg de Genestetlaan overstak van uit de Isingstraat terwijl dat wel mogelijk was. De FIAT 127 leek wel een bal die op het front van de W116 280S terecht kwam draaide mijn linkerportier in via het zijscherm en stuiterde over de vluchtheuvel op de andere rijbaan. Wat een ravage de brandweer moest er aan te pas komen om de vrouw er uit te halen.

Na een paar maanden weer op de fiets naar mijn werk te zijn gereden ben ik in het bezit gekomen van een W114 250 Automaat 6 Cilinder in lijn zonder stuurbekrachtiging. Ook dit is weer een mooi verhaal.

In de Slagerij waar ik toen werkzaam was kwam een klant waar van zijn vader de bewuste auto bezat maar, daar zoveel onkosten en problemen mee had dat hij een Mitshubischi Saporro had aangeschaft. Ik dus een afspraak gemaakt en er naar toe. Daar zat hij dan, het bekende oude mannetje met alle rekeningen en papieren, ongeloofelijk wat had die man een geld aan die auto uitgegeven en op het kenteken stond 02-01-1975. Geweldig vond ik het, een auto van 12 jaar oud voor mij was het een oldtimer mede doordat de W124 net uit was. Ik met de zoon die al dik de 40 was gepasseerd en nog steeds thuis woonde een proefrit gaan maken. En ja hoor de olie koeler klapte uit elkaar en alles op straat. Geweldig natuurlijk om een deal te sluiten met een auto waar werkelijk alles aan vernieuwd was. De oude man vond me wel een zeikerd maar, gunde mij de auto toch voor F 750,- Gulden. Meteen door naar een autosloperij op de Binckhorst en een oliekoeler aangeschaft voor F 50,- Gulden. In deze auto heb ik ruim een jaar lang probleemloos gereden tot dat ik op een besneeuwde Pomstationsweg tegen een lantaarnpaal aan reed en het einde van de W114 250 Automaat betekende.

Zo ben ik eigenlijk verknocht geraakt aan het merk Mercedes-Benz, Betrouwbaar, Probleemloos, Rijeigenschappen enz enz.

Groet, Arno uit de Hofstad
;)<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2006/06/25 18:05
250petrolgrun

Antwoord:Hoe veslaafd geraakt aan Mercedes-Benz

Berichtdoor mdeijkers » 25 jun 2006, 21:29

leuk verhaal, echter je helpt zo ook de Mercedes populatie omlaag :)
mdeijkers

Berichtdoor 250petrolgrun » 25 jun 2006, 21:38

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Je moet weten dat ik er ook dood en dood ziek van was en eigenlijk nog wel ben:sick: :pinch:

Leuke reactie, groet Arno uit de Hofstad
250petrolgrun

Berichtdoor janbenz1 » 26 jun 2006, 12:58

He Arno,

Je had het toch over probleemloze kilometers?:P :P :P
Wel een mooi verhaal, maar dat je het presteert om een W116 op een Fiatje 127 plat te rijden, dan kun je wel wat.:whistle: :woohoo: :unsure:
Heb je nog contakt met de bestuurster?

Maar een leuk verhaal is het wel.

Zelf ben ik aan Mercedes verknocht geraakt, doordat mijn vader vroeger een heckflosse had.
Bordouxrood.
Ik was toen 4 jaar, en reed op mijn skeltertje rond op de stoep.
Ik was natuurlijk trots dat mijn vader in zo'n grote Mercedes reed.
Ook een jongen 16 jaar, op de buurt die aan het voetballen was zag dit, en kon het niet helemaal verkroppen.:angry:
Hij schopte de bal express tegen de deur van onze Benz.:sick:
Mijn vader springt uit de auto, en heeft die jongen zo onder z'n reet getrapt dat ie de eerste meters niet hoefde te lopen.
De vader van deze jongen zag dit allemaal gebeuren, want het gebeurde recht voor z'n huis, en kwam 5 minuten later aan de deur.
Hij zei,"dat heeft u goed gedaan Brouwer, dat moesten ze wat vaker doen, daar knapt ie van op"

Sinsdien wil ik een Mercedes.:laugh:
Maar jammergenoeg voetballen ze niet meer op straat tegenwoordig.:angry: :angry: :angry:

Maar toen ik zestien was kocht mijn vader weer een Mercedes, na een aantal jaren vreemd te zijn gegaan met Opel, en VW.

Dit keer een W115 300D, Donkergroen.
Precies dezelfde kleur als de W123 van mij nu.
Maar dat kon hij toen nog niet weten.
:P
En wat was ik stoer als ik bij hem voorin de auto zat, en we door het dorp reden.
En maar zwaaien naar mijn kameraden, en armpje half uit het raam.
Toch zijn die momenten me altijd bij gebleven, en als ik dan weer een Mercedes in die bepaalde uitvoering of kleur zie, gaat het nostalgische bloed toch weer kriebelen.

Dus toen ik de kans kreeg, heb ik mezelf ook een aangeschaft, en nog steeds mee in m'n nopjes.

Zo ben ik met het onbestrijdelijke Mercedes virus besmet geraakt.:dry:

Oke leden schaamt u niet, gooi het maar in de groep.
Kunnen we er altijd over praten.

:whistle: :whistle: :whistle: :P :P

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor Pieter » 26 jun 2006, 13:26

:laugh: @ Jan....mooi verhaal...ik moest overigens helemaal rillen bij het woord "heckflosse"...die auto wil ik ooit nog wel hebben, dat is een waarachtig kunstwerk!

Arno...ik vraag me nog één ding af: heb jij je rijbewijs nog steeds? en zo ja, waarom??!! :silly: ik mag lijen dat ik niet van die brokken maak ;) :P

enne...als jij zo'n Hagenees bent, dan spreek je zeker ook Haags? kan niet wachten om dat eens te horen ;)

ik zal eens iets vertellen over mijn Mercedes ervaringen als ik eens gereden heb in Mimo (want ik ()*&^%$#@ nog steeds dat papiertje niet!! :( )
Pieter

Berichtdoor 250petrolgrun » 26 jun 2006, 14:37

:lol: :lol: :lol: mooie reactie's jongens

@ Jan, ik was 19 en een beetje roekeloos als we op een meeting zijn zal ik het met alle details uit de doeken doen. Met die bestuurster heb ik geen kontact meer.

Op die bewuste dag ging ik nog een bloemetje brengen op de fiets en aan bellen.
Wat denk je wat er gebeurd, die vrouw ziet me en ze smijt zo de deur voor me neus dicht.
Tja.... ik begrijp het wel als je door het lage raampje kijkt van je FIAT 127 en je ziet een donkerbruine W116 van 1600 kilo aankomen, met piepende banden die haar naar de achterbank verwees om dat de voorstoelen op elkaar gestapeld werden en de auto ineens een punt dak had !

@ Pieter. Ja ik heb m nog, het roze vodje met pasfoto.
gewoon stug volhouden tegen die agent dat je m nodig hebt voor je werk :whistle:
250petrolgrun

Berichtdoor janbenz1 » 26 jun 2006, 18:05

Gewoon je fodje niet meenemen, kunnen ze hem ook niet afpakken.:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor mdeijkers » 27 jun 2006, 00:30

Umh voor mij is het nu denk ik weer 7 a 8 jaar geleden.

Vroeger reed mijn vader de W124 serie, eerste een super deluxe 300 daarna een jongere 200 versie gekocht zonder opties..... Echter toen kocht hij een W107 350slc van 73. Welke we tot op heden nog steeds hebben. Daarna kwam de W116 6.9 uit 79 welke nog steeds in bezit is. Toen een jaar voordat ik 18 werd ging me vader op zoek naar een auto voor mij en 10 maanden voordat ik 18 was had hij voor mij een W123 gekocht via ebay. De baby blauwe Benz. Heb er een klein jaar naar mogen kijken poetsen en soms de garage in en uit rijden.... Maar toen ik eindelijk mijn rijbewijs had gehaald een maand na me 18e verjaardag was het mijn beurt!. Rij nu al sinds me 18e officeel in mijn Benz heb er nu al ruim 3 jaar mee gereden en geniet nog steeds van de auto! Ik werk elke week bij een auto bedrijf als poetser en heb nog zelden in auto`s gereden die nog lekkerder rijden dan een Mercedes!!!!!
mdeijkers

Berichtdoor Govert » 27 jun 2006, 01:41

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/12 21:07

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jun 2006, 06:42

Wat een leuke verhalen mannen!

@ Mdeijkers: Jullie hebben een geweldige collectie thuis zeg:) daar word je blij van. Zo'n W116 450 SEL 6.9 is wel het parade paardje van de Familie zeker. Het is ook ooit mijn droom om er een in het bezit te krijgen. Alleen de prijs om hem goed en origineel te huiden zijn ook 6.9 prijzen geloof ik, daar hangt een ander prijskaartje aan maar, ja ik blijf voorlopig dromen.

@ Govert: Zolas je hebt kunnen lezen heb ik ook zo'n licht blauwe W114 gehad en ik ben nog opzoek geweest naar de foto maar kan 'm nog niet vinden. Dit gaat gebeuren hoor even inscannen en hopla ook die weer op de site. En inderdaad die ruitenwissers geweldig ook de ronde klokken vond ik heel apart.

Groet, Arno uit de Hofstad:cheer:
250petrolgrun

Berichtdoor mdeijkers » 27 jun 2006, 12:08

@250petrolgrun
Dat is de 6.9 zeker. Met iets van 75.000 kilometer op de teller wat best weinig is voor de wagen, zitten alle opties erop! gordijntjes achter, abs, climate controle, niveau regeling voor en achter etc. Deze auto rijdt echt SUPER nog wat fijner dan mijn W123, echter deze lust ook een slokje meer! in de stad is 1-3 normaal! echter het is mij gelukt om er 1-7 mee te rijden :). En wat een vermogen heeft deze auto ! 286pk gewicht 2ton. Als je het gaspedaal intrapt wordt je gewoon in de stoelen gedrukt!!!!. Echter we zijn nu met deze auto bezig omdat hij onder de auto bij de benzine leiding een beetje lekt, echter dat wordt vrijdag verholpen en dan mag hij weer gekeurd worden :). Alleen mochten ooit de banden vervangen moeten worden ben je niet jarig! Die michelin xwx bandjes van r14 215 kosten dacht ik iets van 350 euro per stuk..... Voor mijn W123 had ik 2x dunlop sp10 e3 voor 96 euro samen !
Ik zal kijken of ik de dvd met foto`s van de auto`s kan vinden waar ze allemaal op staan.
mdeijkers

Berichtdoor janbenz1 » 27 jun 2006, 12:46

Hallo Mercedes-Fenz,

Leuk die verhalen, hoe gek kun je een mens maken??????;)
Mdeijkers,
als je gepresteert hebt om 1 op 7 te rijden vindt ik knap hoor.
Is net zo zuinig als die van mij, maar dat is een 2.0.

Ik ben wel benieuwd hoe die dunlop banden jou voldoen.

Govert1234,
Die W114 is ook een mooi type auto, en inderdaad dat die ruitenwissers van binnen naar buiten draaien, prachtig.
Heb je die W114 nog?

Groetjens, Jan :)
janbenz1

Berichtdoor mdeijkers » 27 jun 2006, 13:17

mdeijkers

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jun 2006, 14:00

@ MDIJKERS; Ja leuk die wil ik wel eens zien. ik wil ook wel een kopie kopen van jou, als jij en de rest van de familie dat tenminste ok vind.

Ik hoor het wel, met vriendelijke groet uit de Hofstad,

Arno<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2006/06/27 14:01
250petrolgrun

Berichtdoor mdeijkers » 27 jun 2006, 14:36

mdeijkers

Berichtdoor Weizengelb » 27 jun 2006, 15:40

Heb ik die 6.9 niet vaker zien staan bij Henk in Eindhoven?
Of staat hij vaak op de hoek van de Geldropseweg?

Die iets mindere ikongoud metallc ken ik denk ik ook, komt die uit Venray? (350SE?)

Groetjes,
Mathieu
(en een foto van mijn vroegere 280SE van 1972, een van de eerste! chassisnr 479)

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor mdeijkers » 27 jun 2006, 16:12

mdeijkers

Berichtdoor Govert » 27 jun 2006, 19:59

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 27 jun 2006, 22:21

Oke Govert,
Ik had begrepen dat je zelf ook in het bezit of in het bezit was geweest van een W114.
Maar dan zit ik daar mis.
Geeft verder niks, het is en blijft een mooie uitvoering.

Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor Govert » 27 jun 2006, 23:46

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder