Hallo,
ik wil mijn motor schoon spuiten met een hogedruk reiniger, heb er wel wat over gelezen, maar het nog nooit gedaan.
Ik wil een restauratie beginnen, maar wil eerst een overzicht hebben, vandaar.
Gelezen heb ik, dat je de motor moet laten lopen tijdens het karwei, maar ook weer beter van niet....
Ook afplakken van diverse zaken ( oa bougies, reservoirs ed) wordt vermeld.
Verder weet ik wel, dat je het eerst moet voor behandelen met een ontvettingsmiddel, maar moet het reinigen dan met heet of koud water worden gedaan.?
(Wil wel graag nog rijden na het schoonmaken
Heeft iemand een paar tips?
Verder vroeg ik mij af, of je imitatieleer voor het vervangen van stoel bekleding ook met de hand zou kunnen doen ( dus met naald en draad); ook zijn er voor bewerkte upholstery stoelbekledingen te koop ( alles al genaaid, alleen dan er over trekken en de onderkant vastmaken), maar dan, zonder vervoer en douane, zit ik al op bijna $ 300,00.( dit gaat dus niet over mijn 230C maar over n datsun 280z)
Weet iemand daar wat over?
Als laatste vraag: de velgen van mijn 230C uit 76; de velgen zijn hardstikke dof, en nou bood iemand mij gisteren aan ze mooi alluminium te spuiten voor € 250,00 ; de prijs lijkt me ok, maar was het orgineel ook zo, of waren die alluminium velgen altijd gewoon kaal. Vind ze niet echt bij de nu glimmende koets passen.
groet Hethan