[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hoog toerental : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:53

hoog toerental

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

hoog toerental

Berichtdoor Bing17 » 24 jun 2007, 10:52

Yahoo, ik heb mijn W123, een groene 240TD,
en de eerste problemen openbaren zich al, maar daar was de prijs ook naar.

Als ik op schakel, blijft het toerental vrij hoog,
ook als ik onbelast gas geef, blijft hij even hangen, ik heb alles al gesmeerd.
Ook vermoed ik dat 1 verstuiver niks doet, of weinig.

Het vacuumpompje om hem uit te zetten doet ook niks.
Heeft het verband met elkaar, of moet ik verder zoeken?

Als ik nieuwe verstuivers plaats, en een nieuw pompje zou dat toerental euvel dan over zijn, of trekt hij ergens valse lucht.

Tevens heb ik geen sleutel van de achter klep, kan ik die gewoon bij de dealer halen of moet er een ander slotje in?

En als laatste, waar kan ik het beste die verstuivers bestellen voor een nette prijs, dieselsend.de? En hebben die zon pompje ook?

Zit er niks bij mij in de buurt waar ik die spullen kan halen, want dan kan ik morgen weer ff verder klussen. Nou moet ie rijden ook.:woohoo:
Bing17
 


Antwoord:hoog toerental

Berichtdoor Govert » 24 jun 2007, 11:09

Staat de stationair toerentalknop wel goed en is het kabeltje wel goed afgesteld? Die moet helemaal naar rechts staan als de motor warm is en moet dan niet de brandstofklep openzetten.

Als 1 verstuiver niets doet, dan loopt je motor onregelmatig en zal hij schudden. Een verstuivertest is noodzakelijk voordat je gaat vervangen.

Valse lucht trekken is het probleem niet, want diesels lopen arm, dat wil zeggen, met een overdaad aan lucht.

Controleer ook het dempertje (indien aanwezig) dat op het brandstofstangenstelsel zit.

Als dat vacuumpotje om hem uit te zetten kapot is, is het meestal het membraam dat er inzit dat lek is. Kan je bij de dealer halen.

Als je geen sleutel hebt van de achterklep, dan is daar een ander slot ingezet, want normaliter moet je sleutel het op alle sloten doen. Je kan drie dingen doen:
- op de sloop een slotcylinder + slot halen en die monteren. Je hebt dan twee sleutels
- bij de dealer een originele slotcylinder halen. Dan heb je 1 sleutel voor alle sloten
- Zelf de slotcylinder uitelkaar halen en passend maken (staat wel ergens op het forum beschreven)
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten