[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hoogteregeling & steigend oliepeil! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:15

hoogteregeling & steigend oliepeil!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hoogteregeling & steigend oliepeil!

Berichtdoor Ron » 22 dec 2007, 01:57

Tja, je zult het niet geloven, maar het oliepeil in mijn niveauregelings-vat blijft maar steigen! Het is nu wederom zo vol gelopen, dat zowaar het vat overloopt en de straat ook mooi glad blijft bij warmer weer! Het heeft me altijd al verbaasd waarom het ding al die jaren lekte, maar geen gaatje of poreuze slang kunnen vinden. Een jaar geleden de overtollige olie afgezogen en op MAX gezet,maar het peil is weer vrolijk terug op >>>max

Er kan maar een oorzaak zijn: (280TE waarbij de pomp aangedreven wordt door de nokkenas van de uitlaatkleppen: zie foto) via het nokkenashuis komt er olie bij het niveauregelings-pompje terecht. Ik zal 'm maar eens vervangen. Motorolie bij de (dure) niveauregelingsolie zal me ooit duur komen te staan vrees ik. Enfin:

Herkent iemand van jullie dit probleem?

Ron

Ron

Re:hoogteregeling & steigend oliepeil!

Berichtdoor Brijn » 22 dec 2007, 10:40

Daar is ooit een lang topic aan gewijd, en je conclusie is de juiste: de keerring van de pomp is waarschijnlijk defect. De pomp kost plm. 770 euro ex en de keerring plm.15 euro, maar erin zetten is lastig (zie de WIS CD), je moet ook het hydraulisch systeem spoelen want er zit nu voornamelijk motorolie in. De hydraulische olie is H22 olie, te koop bij Brezan, je hebt zo 6 tot 10 liter nodig.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek