[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hou de VISA in the pocket : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:41

Hou de VISA in the pocket

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hou de VISA in the pocket

Berichtdoor Hans230CE » 11 sep 2006, 21:11

Buiten Benzie heb ik dus nog een ander, geld verslindend, werkpaard. Een Range Rover, nu willen die dingen nog wel eens defect gaan, dus, in zulke gevallen leer je met geld omgaan.

Stel je staat stil met brokken in het buitenland, of je wil een armsteun kopen in NL;

In plaats van je VISA te laten werken kan je het volgende doen. Je vraagt de dealer, cq de verkoper om de IBAN & BIC code van zijn / haar bank te geven samen met natuurlijk de naam en rekeningnummer. Dan fax, laat het faxen, samen met de factuur naar je bank en dan staat het geld binnen de paar uur op de rekening van de begunstigde. Werkt perfect en jij kan je visa nog voor andere dingen gebruiken die leuker zijn dan schade aan het voertuig.
En het werkt, reeds 2x zo schade betaald in Spanje en Portugal.

Ik vind dat jullie dit even moesten weten.Hopelijk moet je het niet gebruiken, maar..... je weet nooit

GTZZZ Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Hou de VISA in the pocket

Berichtdoor Rob Holewijn » 12 sep 2006, 18:48

Hans,

Dit hoef je niet met een fax te doen, maar met internet bankieren.
En dan betalingen buitenland.
Dit gaat perfect met de RABO bank en de AMRO bank
Met de postbank is omslagtig.
Ik doe dit al jaren met mijn E-Bay aankopen en zonder problemen.
Nog mooier gaat het als je Paypall hebt dan hoef je bijna niets meer te doen, dan wat muis klikken.
Jammer genoeg werkt dit alleen als bijde partijen dit hebben maar gelukkig komen er steeds meer.
Rob Holewijn

Berichtdoor Lode » 12 sep 2006, 20:12

Zo doe ik het ook Rob. Bij voorkeur via paypal zelfs want als er dan eens iets mid gaat met een niet helemaal betrouwbare verkoper kan je altijd nog in beroep gaan. Laatst nog kreeg ik direct mijn geld terug voor het W123 boek dat nooit geleverd werd.
Gr. Lode
Lode

Berichtdoor Jeroen » 12 sep 2006, 20:40

Helemaal mee eens.
Ik gebruik op internetveilingen altijd mijn Paypal account en verder altijd gewoon Internetbankieren voor alle betalingen naar het buitenland. Werkt perfect en in Europa zonder kosten voor beide partijen!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 12 sep 2006, 21:45

Ik had het over uitgebreide betalingen in het buitenland, en daar heb ik geen pc mee en kan ik het internet missen als..... want daar ben je, ik tenminste op vakantie voor.
Het is gewoon een manier om je VISA niet te belasten als je hem kan gebruiken voor andere dingen die een stuk leuker zijn.
Ik bedoel dus, onverwachte pech en als je een aankoop wil doen bij iemand die niet op het ITN verkoopt en je niet met de V card kan betalen. Er zullen heus wel andere manieren zijn om te betalen, maar als je in Cordoba ff 2000 eu moet ophoesten voor je in je vakantiebestemming bent, of als je tijd hebt om een veel goedkopere onderhoud te laten uitvoeren. Ik sta niet met pc in de garage en heb wel een hele goede verstandhouding met mijn bank, en dan gaat dit gewoon goed.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Robert » 13 sep 2006, 00:19

Je kunt toch ook gewoon voordat je op vakantie gaat geld op je Visa storten, zijn er ook geen kosten als je pint bij een geldautomaat.:cheer: Zo heb ik het in ieder geval gedaan toen ik naar Nieuw-Zeeland ben geweest.B)

Groet Robert ;)

Robert

Berichtdoor Jeroen » 13 sep 2006, 10:28

Andere alternatieven;
Credietlimiet op je huidige credit card laten optrekken. Partnerkaart aanvragen of gewoon meerdere creditkaarten aanvragen. Zijn zoveel aanbiedingen tegenwoordig dat je met een heel pak creditcards op stap kan gaan die niks kosten.

Vroeger had je natuurlijk ook nog de ANWB reis en kreditbrief. Weet niet eens meer of dat nog bestaat? H

Hoe dan ook, je kunt tegenwoordig vrijwel de hele wereld rondgaan en betalen en of geld uit de muur trekken voor weinig tot geen kosten.

Overigens zijn volgens mij niet alle international overschrijvingen gratis. Bij mijn weten is dit alleen binnen de EC zo. Bovendien zul jij bij sommige banken ook merken dat het slechts alleen dan gratis is, als je het via Internet zelf doet. Zo'n gratis service van de bank via de fax is (helaas) niet vanzelfsprekend.

voor wat betreft die internetoverboekingen; Ik neem als ik naar het buitenland ga, altijd mijn internetbankiercalculator mee. Slechts een klein apparaatje. Overal is tegenwoordig wel een PC met internet aansluiting. Je kunt dan gewoon willekeurig waar, volledig secure, inloggen en al je bankzaken regelen.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto