[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hulp gevraagd! Import uit Spanje : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:16

Hulp gevraagd! Import uit Spanje

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Hulp gevraagd! Import uit Spanje

Berichtdoor StevenS » 21 okt 2009, 22:35

Beste Allen,

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen ben ik met een 280TE uit Spanje bezig. En het ziet er vooralsnog goed uit. Maar nu de export. Import in NL weet ik het één en ander van, maar export uit Spanje? Auto heeft iig ITV(=spaanse APK) tot sept 2010. Maar wat is er allemaal nodig bij de export? Is er ook mogelijkheid van tijdelijke verzekering? Zijn er aandachtspunten? Weet iemand welke formulieren (dat lijken er nogal wat te zijn) er allemaal bij komen kijken en wat je daarvoor mee moet nemen? Krijg ik nog te maken met een vorm van belasting (overdracht)?

Thanks en ik hoop op snel antwoord;-)

gr
Steven
StevenS

Re:Hulp gevraagd! Import uit Spanje

Berichtdoor Wiebren240D » 21 okt 2009, 23:35

Hallo Steven

de auto is 25 jaar of ouder dan hoef jen geen belasting alleen de kosten van de RDW voor het kenteken wel de papieren mee nemen waar op de eerste datum van toelaating op staat.
dat neemt volgens mij de RDW zo over maar het is uit Spanje.
wat daar de ivoer bepallingen voor zijn word je wel geholpen door de RDW zeld hebben een syte waar alles op staat over hoe en wat.
www.RDW.NL

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 22 okt 2009, 01:53

Hoi Steven,

Van het exporteren uit Spanje weet ik niet veel.....
Tenzij je de auto met een trailer ophaalt.

Dan moet je de voertuig papieren erbij hebben en internationaal uniformiteits document. zie: www.rdw.nl
Verder doe je aangifte bij de belasting in NL en laat hem RDW keuren en eventueel door de RDW APK keuren.
Na een paar werkdagen krijg je je kenteken papieren.

Wil je hem rijdend naar NL halen dan weet ik het niet, maar we hebben wel een Spaans lid op het forum.
Misschien dat hij het weet?

Succes!
Markparket

Berichtdoor JantjeV8 » 22 okt 2009, 07:12

Als je hem wil rijden zou je een 'tijdelijk kenteken' op kunnen vragen. Er zijn bedrijven zat te vinden die dat voor je kunnen organiseren, even googlen. Kost iets van 225 euro en binnen 2 dagen heb je kentekenpapieren en 2 witte platen in huis. Dan heb je een week de tijd om de auto naar huis te rijden. Wel het kenteken bij je verzekering aanmelden, zij geven je dan een tijdelijke dekking.

In Spanje zal dan het huidige kenteken afgemeld moeten worden door de huidige eigenaar. Wel zorgen dat je deel1 en deel 2 er bij krijgt, anders kom je hier niet door de RDW, kun je eerste een hele papierwinkel (en kosten) doorlopen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bluemoon me » 22 okt 2009, 09:34

beste steven,

in oktober heb ik een auto geimporteerd uit spanje. wellicht heb je hier iets aan.

Aanvankelijk leek het erop dat je je door een hele papierenwinkel moest worstelen omdat de spaanse wet voorschrijft dat je een soort belasting nummer moet hebben alvorens je als particulier je een onroerend goed alsmede ook auto,s kunt kopen.

maar het aanvragen van een dergelijk nummer Weet effe de naam niet meer moet via het spaanse consulaat in amsterdam aangevraagd worden en dat duuurt en duurt tot max 4 maanden.

ook zei men dat een naar een gestoria moest om het daar te laten regeln en gestoria is niets anders een bemiddelingsbureau voor transacties en zijn bij god niet goedkoop en werken volgens hun eigen spaanse temperament dwz vandaag komen en overmorgen of volgende week terugkomen.

Om een hell lang verhaal verder in te korten heb ik kontakt gelegd met www.importauto.nl en via hun kun je en exportkenteken aanvragen. Wellicht is het ook mogelijk dat zelf aan te vragen in duitsland maar dat weet ik niet. In ieder geval krijg je dus een voorlopig kenteken inclusief verzekering voor 4 dagen en moet je binnen deze tijd weer thuis zijn. andere poespas en vragen over overdrachtbelasting ed zijn niet van toepassing. De verkoper regelt bij het brueau de trafic dat de auto is afgemeld en that is it total.

veel sucess en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

groetjes

Bram ut Limburg.
bluemoon me

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto