[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hulp gevraagd; V snaar vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:33

Hulp gevraagd; V snaar vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hulp gevraagd; V snaar vervangen

Berichtdoor Jinx » 02 feb 2010, 20:41

Ik heb een 240TD uit '83 en mijn V snaar moet worden vervangen. Vanmorgen ging ik vol goede moed aan de slag maar al snel kwam ik erachter dat deze klus toch lastiger is dan ik had gedacht.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik te werk moet gaan? Alvast bedankt!

groet Jinx
Jinx
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Hulp gevraagd; V snaar vervangen

Berichtdoor Antoontje » 02 feb 2010, 21:24

Waar loop je precies vast?

Dit is ongeveer wat je moet doen:
Je zorgt eerst dat de oude eraf kan, dit doe je door de spanning van de riem af te halen.
Dit doe je door de dynamo te verstellen. De dynamo zit vast op twee punten. (onder en boven)
Onder is het draai punt, en boven is het "stel punt" Boven moet je hem los maken, en dan de dynamo richting de motor kantelen. zo kan de oude riem eraf (even om de ventilator heen friemelen) en de oude gaat er in omgekeerde volgorde weer op.

Dit is wat ik moet doen bij mijn 200D uit '77. Aangezien jou auto waarschijnlijk ook stuurbekrachtiging heeft en van een nieuwer type is kan het iets verschillen, maar het idee zal vast ongeveer het zelfde zijn.

Let wel om het goed te spannen, en na een paar ritjes nog een keertje na te spannen.<br><br>Post edited by: Antoontje, at: 2010/02/02 20:26
Antoontje

Berichtdoor Jinx » 02 feb 2010, 23:12

Ik ben erachter gekomen dat ik waarschijnlijk de verkeerde snaar heb... Morgen dus maar even terug naar de automaterialenzaak. Ik krijg de snaar er met geen mogelijkheid omheen heb zelfs de dynamo gedemonteerd. In ieder geval bedankt voor de reactie!
Jinx
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Antoontje » 03 feb 2010, 08:41

haha, tja dan word het lastig.

succes nog!