MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:31

hulp gezocht

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

hulp gezocht

Berichtdoor ericuitweert » 03 maart 2006, 21:19

bij deze mijn 280E heb ik laatst van een gereviseerde startmotor voorzien en nu start hij niet meer,als ik hem kortsluit start hij wel,
maar niet via het contact zoals het hoort,
ik vermoed dat er ergens sluiting zit,daarom deze vraag .
wie is er een beetje thuis in electronica want ik weet niet meer waar ik moet zoeken,eventuele kosten worden uiteraard vergoed.
eric uit weert
0495524074
puck-eric@planet.nl
ericuitweert

Antwoord:hulp gezocht

Berichtdoor janbenz1 » 03 maart 2006, 21:55

Heeft hij wel goede massa?
Als het goed is zit er een dikke massakabel van de motor naar de carroserie, deze wil nog wel eens een breuk hebben wat je niet direct ziet.
Even checken.
Succes,
Groetnis fan Jan.
janbenz1

Berichtdoor MarceldB » 03 maart 2006, 23:49

Het kan op verschillende plaatsen zitten:
je contactslot
je zekering
je starterrelais
je bedrading.

Wat sluit je kort, zodatie het wel weer doet? Als je de motor kortsluit, dan zal die niets doen.
MarceldB

Berichtdoor zilver » 05 maart 2006, 21:49

Op de startmotor zitten een aantal kabels:
Een of meerdere dikkere die van de accu of dymano komen deze zitten vast met een moer sleutelmaat 13.
Een dunnere kabel welke van het contactslot komt.
Op de dikkere kabels staat altijd spanning, op de dunnere komt pas spanning als je de contactsleutel in de stan starten gedraaid wordt.
Staat er spanning op de dikkere en komt er spanning op de dunnere maar hij draait niet dan is het startrelais defect.
Groeten Zilver
zilver

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto