[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Iemand deze 280TE al bekeken? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:12

Iemand deze 280TE al bekeken?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Iemand deze 280TE al bekeken?

Berichtdoor StevenS » 05 okt 2009, 21:30

Beste Forumleden,

Morgen ga ik deze bekijken:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... bruin.html

De eigenaar heeft hem bij First Floor Classics ingeruild omdat zijn eigen auto lastiger te verkopen was. Heeft iemand hier de auto al eens bekeken?

De auto is in 2007 geimporteerd, maar van waar is niet bekend. De huidige eigenaar vermoed Zwitserland. Ik heb de RDW al gebeld maar daar zijn de gegevens over de import al vernietigd (die bewaren ze maar beperkte tijd).

Alvast dank voor de reacties.

gr
Steven
StevenS

Re:Iemand deze 280TE al bekeken?

Berichtdoor Quinten » 05 okt 2009, 22:29

Ik denk dat je er verstandig aandoet om wat meer om deze auto te informeren, als ik de advertentie bekijk roept het alleen maar vragen op.
Qua basis is hij wel heel apart zo met die kleur, interieurkleur (leer?), en motor.
Quinten

Berichtdoor MBvO » 05 okt 2009, 22:32

Zoals ik al in een eerdere post zei: verkijk je niet op dat "moet gevuld worden"!! Dikke kans dat je een gare airco hebt, zo'n systeem kan niet tegen droog staan, je kunt het alleen testen door het te (laten) schoonmaken en vullen, en dat kost een lieve duit om (vaak) te constateren dat de boel toch niet helemaal meer lekker werkt. Ik heb die fout al gemaakt dus doe me vooral niet na.

Ik vind het wel een mooie kleur, binnen en buiten, al lijkt het wel of er een roestplek op de dorpelkop aan de bijrijderskant zit.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/10/05 22:34
MBvO

Berichtdoor Roel280€ » 05 okt 2009, 22:37

Mooie bak. Wel veel cockpitspray in het interieur, dus de neiging om te 'poetsen'. Geen probleem verder, zag ook wat MBvO zag... Effe checken dus. Maar zo op het oog een aangename voiture!
Roel280€

Berichtdoor koeba » 06 okt 2009, 09:07

Vraag de verkoper gewoon om detail foto's van de cruciale plekken zoals spatbordranden kriksteunen, onderzijde deuren, hoekje laatste ramen, scharnierbakken, onderzijde achterklep etc. Let wel op dat hier niet al een keer aan gewerkt is. Als je deze krijgt heb je in ieder geval alvast een redelijke indruk van de carrosserie en weet je dat je niet voor niks gaat kijken. Succes met je zoektocht.<br><br>Post edited by: koeba, at: 2009/10/06 09:08
koeba

Berichtdoor StevenS » 06 okt 2009, 11:52

Beste Allen,

Vandaag even wezen kijken. Interieur ziet er redelijk uit (wel kapotte veer in stoel en scheuren in dashboard). Mechanisch lijkt het ook in orde, automaat schakelt goed, geen onbalans in de remmen, geen rookpluimen, goed vermogen. Auto komt uit Zwitserland en heeft sluitende boekjes. Is wel bij veel verschillende garages geweest. Het metaalwerk is een ander verhaal. Dorpels hard, maar wel aan body gewerkt links achter en wat losse plekjes hier en daar. Ook roest onder en op schuifdak. Onder het schuifdak lijkt het oppervlakkig (niet rot), maar de randen van het schuifdak moeten wel opgeknapt.

Wielkasten/spatborden, deurstijlen en onderkanten ok. Verder wat klein elektrisch werk (ramen). De niveauregeling lijkt het te doen. Airco heeft niet genoeg druk, maar of afvullen voldoende is?

Voor mij wordt deze het niet helemaal want mist ABS en heeft toch al met al nog wat werk. Maar ik dacht misschien interessante info voor anderen hier. Ik ga weer verder op zoek. Heb bij deze wel geleerd dat de 280 wel een lekkere hoeveelheid power heeft.

gr
Steven
StevenS

Berichtdoor JantjeV8 » 06 okt 2009, 12:51

Wel chique hoor, een TE in die kleurstelling, heel erg mooi!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto