[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
iets met de remmen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 02:35

iets met de remmen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

iets met de remmen

Berichtdoor JvdH » 01 jan 2007, 23:26

Hallo!

Ik heb iets vreemds ontdekt, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Als ik lang rem, dus niet persee hard, dan gaat op een gegeven moment het lampje van de handrem branden. Na het remmen gaat het ook doodleuk weer uit! Betekent dit dat de remschijven op het eind van hun leven zijn? Of wat betekent het anders? Graag advies.

Groetjes,

Jeroen
JvdH
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor nik » 01 jan 2007, 23:42

Hallo,

Ik denk dat de remblokken op zijn.
Doordat de remmen versleten zijn daalt je remolie nivo, vandaar dat het lampje gaat branden. Het is makkelijk te zien, even je velg eraf halen en de remblokken bekijken. Zit waarschijnlijk nog maar een klein randje op.

Succes.

Nieky Dekker.
nik
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Jaap123 » 02 jan 2007, 22:21

dat het remoliepeil regelmatig daalt tijdens het remmen en daarna weer stijgt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Meer voor de hand liggend is dat de signalering dat je voorremblokken bijna op zijn, aanspreekt.

Dus toch wel je blokken even checken.
Bij een nieuw setje remblokken zou ik ook gelijk nieuwe signaleringscontakten bestellen, want die zitten daar niet standaard bij (en die werken wel goed zoals je gemerkt hebt).

Jaap
Jaap123
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor JvdH » 08 jan 2007, 23:32

Hallo!

Mijn remolie stond aan de lage kant. Nadat ik dit had bijgevuld heb ik geen lampje meer gezien... dus dat weet ik dan ook weer. stom eigenlijk dat ik dat niet eerder had kunnen bedenken.

Groetjes, en bedankt voor de hulp.

Jeroen
JvdH
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Semrick » 08 jan 2007, 23:37

Hoi JvdH.

Ik wil je toch wel even de tip geven om je remblokken na te kijken of die nog de vereiste dikte hebben.
Zoals Nik namelijk hier ook al zei:
Een laag remoliepijl wordt namelijk meestal veroorzaakt doordat je remblokken slijten. Dat is op zich normaal. Als je waarschuwingslampje gaat branden door een te laag pijl dan zijn je blokken mogelijk redelijk versleten. :unsure:
Even controleren dus.

Als je remblokken nog goed zijn heb je mogelijk lekkage in het susteem. Die kan overal zitten.
Dus als de blokken nog niet versleten zijn moet je het pijl de komende tijd maar even in de gaten houden.
Daalt het weer dan heb je dus lekkage. :S

Gr. Eric (van de hondjes op de hoedenplankgroep).<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/01/08 22:38
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor JvdH » 09 jan 2007, 00:10

Bedankt voor de tip zal ik zeker even doen.

Maar wat wel vreemd is dat het lampje van de handrem ging branden en niet dat lampje wat er naast zit, wat dus volgens het boekje betekent dat je remblokken op zijn. Over de functie van het brandende handremlampje heb ik niets gezien in het boekje.

Groetjes,

Jeroen
JvdH
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Scheepsbouwer » 12 jan 2007, 23:36

In mijn vraagbaak staat dat juist de parkeerremlamp (4e van rechts) een tweede functie heeft, nl. waarschuwing voor te laag remvloeistofniveau. Dat leek in jouw geval te kloppen, Jeroen.
Het derde lampje van rechts gaat dus kennelijk alleen aan bij versleten remblokken.

Gewoon op blijven letten.
Succes,
Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Robert » 13 jan 2007, 02:26

Ja, het oranje lampje is voor indicatie versleten remblokken, maar vaar hier niet blind op! De signalering geschied nl. door voelers welke los gemonteerd worden en niet standaard bij een set remblokken geleverd wordt, en vaak worden ze dus niet vervangen/gemonteerd of zijn ze zover ingesleten dat ze pas contact maken als je ijzer op ijzer zit.


Groet Robert ( lid van de paarsejaknikkendehondjesophoedeplankclub) uit AP

Robert
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Hans230CE » 13 jan 2007, 11:12

Toen mijn Benz lang had stilgestaan tijdens de gronddige opkuisbeurt, ging bij de eerste ritten altijd het oranje lampje branden bij het begin van de rit. Na een lange rit is dit euvel volledig verdwenen, vuil en roest op de schijven gaven vals contact. Het handremlampje ging ook branden en toen de remolie vernieuwd was is die ook uitgegaan, er stond idd te weinig olie in.
Aangezien ik de handrem nooit gebruik (automaat), doe ik om de zoveel tijd tijdens het rijden die rem licht indrukken tijdens een rit, een paar honderd meter, dit voor het vuil van de trommels te krijgen.
En dat de remmen nog 100% werken heb ik gisteren moeten uitproberen, hij stond stil, een halve meter voor die stomme l:angry: l op zijn fiets die dacht dat hij voorrang had en van de schrik viel, gelukkig voor hem in een plas water.:P

GTZZ Hans

Van ant zeetje
(lid van de hondjes op de hoedenplankgroep)
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Schaduws Benz » 13 jan 2007, 12:08

Hallo allemaal,

Een klein beetje off-topic, maar waarom is het normaal dat het peil van de remolie daalt als je remblokken slijten?

Groeten, André<br><br>Bericht gewijzigd door: Schaduws Benz, op: 2007/01/13 11:08
Schaduws Benz
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Semrick » 13 jan 2007, 13:36

Hoi Andre Schaduw Benz,

Dat komt doordat simpel gezegd de remvloeistof de zuigers in de remklauwen tegen de remblokken (en die weer) tegen de schijf duwen.
Als de blokken slijten (en dus dunner worden) moeten de zuigers dus verder naar buiten gedrukt worden en is daar meer vloeistof voor nodig waardoor het peil in het remvloeistofreservoir zakt.

Als je nieuwe blokken gaat plaatsen moet je de zuigers eerst iets terugdrukken anders passen de blokken niet.
Je zult zien dat het vloeistofpeil dan weer stijgt.
Je moet dus NOOIT voor het plaatsen van nieuwe blokken eerst het reservoir bijvullen want dan stroomt het bij het plaatsen van de blokken over.

En aangezien remolie zeer agressief is (voor met name de lak) wil je dat natuurlijk niet.

Ik hoop dat je het een beetje snapt zo
;)

Gr. Eric<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/01/13 12:46
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Rob Holewijn » 13 jan 2007, 13:44

De voelers van de remblokken zitten in het blokje gestoken.
Het is een gewoon pennetje dat als het blok bijna op is contact maakt met de remschijf waardoor je lampje gaat branden.
De signalering doet het pas als er nog maar 2 à 3 mm op zit.
Dit is veel te laat. Daarbij komt nog als je nog even door blijt rijden, het pennetje ook slijt en afbreekt.
Je lampje gaat vervolgens weer uit.
Zodra dit lamje dan ook gaat branden moet je er als de kippen bij zijn om nieuwe remblokken te monteren.
Je zit dan nl. zo ijzer op ijzer.
Toen dit bij mij gebeurde dacht ik ook dat er door slijtage van de remblokken te weinig remvloeistof in zou zitten.Bij nader onderzoek bleek dat er toch nog voldoende vloeistof in zat, zodat die signalering nog lang niet aan ging.<br><br>Bericht gewijzigd door: Rob holewijn, op: 2007/01/13 12:47
Rob Holewijn
 


Antwoord:iets met de remmen

Berichtdoor Schaduws Benz » 13 jan 2007, 18:48

Hallo Eric,

Ja, het is me volledig duidelijk nu. Ik had al het vermoeden dat het zoiets zou zijn (altijd makkelijk gezegd achteraf natuurlijk ;) ) maar ben blij dat het door een kenner ook bevestigd is. Ben alweer wijzer geworden dus. Super!:woohoo:

Groeten, André
Schaduws Benz
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten