Tuurlijk zit ik te denken aan een installatie,..juist omdat een 280 wel een slokkie lust,.....
Maar ik lees teveel wisselende meningen. En ook best wel eens wat klachten (die vaak ook nogal eens niet echt opgelost kunnen worden). Verder hoor ik een monteur, die jaaaarenlang bij Mercedes heeft gewerrkt in de tijd van de W116's en W123's dat-ie 'nog nooit een Mercedes GOED heeft horen lopen op gas..... En dat er altijd wel een koprevisie aan zit te komen na enkele 1000den kilometers, welke ook weer veel geld kost.
Van de gasinbouwer (van Dijk garage op Zichtenburg, NIET te verwarren met de DEALER van Dijk) begreep ik dat backfire vrijwel altijd ligt aan de ontsteking, bougie's of bougiekabels en hij wel vaker in Mercedes bouwt.
Ook de modellen met dubbele nokkenas.
Ook heb ik ergens eens gelezen dat de 'E' modellen helemaal last hebben met gas,...nu heb ik een 280CE,....
Verder: hij vraagt ca. 1400.- voor een 80 liter tank en 1550.- voor een 60 liter ringtank,.... Ik lees wel eens voordeliger prijzen ... Maar in en rond Den Haag zijn er weinig gasinbouwers.
Graag uw mening en adviezen. Voor ik zoveel geld uitgeef wil ik eerst zekerheid, want ik heb er niks aan om de wagen, die zojuist helemaal opgeknapt is, naar de knoppen te helpen. Ik zie genoeg leden met een 200 model op gas.