MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:24

ik heb een vraag over de voorveren van mijn 250T

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

ik heb een vraag over de voorveren van mijn 250T

Berichtdoor benzie123 » 20 aug 2010, 20:10

beste...

ik heb al een paar jaar een W123 250t uit 1979.
en sinds vorige week zitten er 2 nieuwe orginele voorveren op, helaas staat de auto hierdoor voor ongeveer 5 cm hoger dan voorheen, en voor mij een doorn in het oog. nu ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en heb er een paar gevonden, maar zoek hierop wat meer advies van mensen die er meer verstand van hebben.
ik kan namelijk de nieuwe veren inkorten, maar ik heb ook veren gevonden op internet die de auto zon 40mm laat zakken. alleen staat mijn type moter en model er niet bij. nu is mijn vraag of die tog gewoon op mijn auto passen?
of is het beter om de veren af te slijpen? of mischien de voorveren van een 200 gebruiken omdat die lichter zijn, en dus lager zal staan??? zijn er mensen die dit probleem kennen? het rijcomfort is er naar mijn mening ook op achteruit gegaan, veel stugger en niet meer in balans met de vering achter. zijn er leden die er mischien zelf ook wat aan hebben gedaan?

en zijn er maybe ook mensen hier die verstand hebben van de cruise control??

bij voorbaat dank, en mvg benzie123
benzie123

Re:ik heb een vraag over de voorveren van mijn 250T

Berichtdoor Herman250 » 21 aug 2010, 14:31

Hoi,

Weet je zeker dat je de goede veren onder je auto hebt. Kan me namelijk niet voorstellen dat veren door "ouderdom" 5cm korter kunnen worden. Heb je al eens bij de MB-dealer gevraagd?

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor benzie123 » 21 aug 2010, 17:47

ja het zijn de orginele veren, en het is ongeveer 4 a 5 centimeter dat ie hoger staat. en er was ook een van de oude veren gebroken. vandaar dat hij nu zoveel hoger staat. (en ik ben over het algemeen niet te spreken over de merk dealers van Mercedes, als ze de auto niet op de computer kunnen aansluiten wordt het vaak al moeilijk voor ze) maar ik heb hier op het forum al gezocht of er meer mensen zijn die hun 123 liever zo laag mogelijk hebben, en de manieren waarop ze dat hebben gedaan. en wat het verstandigst is. maar ik heb niet kunnene vinden wat de beste optie nu werkelijk is.

benzie123
benzie123

Berichtdoor JaapW114 » 21 aug 2010, 18:10

Als het over veren gaat, even WWWW123 kontakten, dat is de juiste man voor dit soort vragen.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor benzie123 » 21 aug 2010, 18:23

zal ik doen, merci jaap
benzie123

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto