MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:29

ik mag weer een jaartje verder tuffen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

ik mag weer een jaartje verder tuffen

Berichtdoor Benz300 » 31 okt 2008, 19:36

hallo allemaal

vanochtend om 9 uur bij de garage voor de apk.
altijd spannend,ik heb de 300D pas een maand of 4,dus je weet maar nooit.
maar,de dames en heren uit sindelfingen hebben me weer niet teleurgesteld.
in 1 keer goed ! mijn weekend kan niet meer stuk.
wel 2 aandachtpuntjes,nm 1 voorband en de voorste remblokjes zitten er aan te komen.
ik heb even zitten rekenen wat betreft de kosten om de auto te rijden,en ik kom op ca. € 160 ,-
in 4 maanden en ruim 11000 km.
dat is 2 x 6,5 liter olie,2 oliefilters,1 luchtfilter,1 brandstoffilter en voorfilter en nu dan de apk.
ik geloof dat ik eindelijk eens mazzel heb met een auto !

een geweldig weekend iedereen,

groetjes
john

o,ik bedenk nu pas dat dit misschien meer iets is voor parkeerplaats.<br><br>Post edited by: Benz300, at: 2008/10/31 18:40
Benz300

Re:ik mag weer een jaartje verder tuffen

Berichtdoor Harmen » 31 okt 2008, 19:53

vergeet ook niet af te kloppen, wie weet sta je anders zo nog eens stil ergens....

maar inderdaad: prachtig keuringsresultaat!!! gefeliciteerd!!! die van mij moet in Januari voor de eerste keer in mijn bezit naar de APK! bij mij zal het dan in 12 maanden een kilometer of 15000 zijn...
11000 in 4 maanden vind ik best veel eigenlijk!
Harmen

Berichtdoor Benz300 » 31 okt 2008, 20:35

he harmen

dank je,ik moet zeker afkloppen,want ik heb me toch een partij pech gehad met auto's in de loop van de jaren !
ja,en die kilometers,dat is eigenlijk niet de bedoeling,ik gebruik 'm nu dagelijks voor m'n werk,maar ik wil over niet al te lange tijd wel iets kleins erbij nemen,zo'n wegwerp-zakjapanner ofzo.
dan kan de Benz met de VUT.van een rustige oude dag genieten.
aan de ene kant vind ik het zonde om zoveel kilometers te maken met een klassieker,omdat ik 'm nog heel lang goed wil houden,maar aan de andere kant is het natuurlijk wel weer heerlijk om het grootste deel van je werkdag betaald in een W123 te mogen doorbrengen.ik weet het,luxe-problemen.....
jij in elk geval succes in januari.

groeten,
john
Benz300

Berichtdoor Benz300 » 31 okt 2008, 20:52

he harmen

dank je,ik moet zeker afkloppen,want ik heb me toch een partij pech gehad met auto's in de loop van de jaren !
ja,en die kilometers,dat is eigenlijk niet de bedoeling,ik gebruik 'm nu dagelijks voor m'n werk,maar ik wil over niet al te lange tijd wel iets kleins erbij nemen,zo'n wegwerp-zakjapanner ofzo.
dan kan de Benz met de VUT.van een rustige oude dag genieten.
aan de ene kant vind ik het zonde om zoveel kilometers te maken met een klassieker,omdat ik 'm nog heel lang goed wil houden,maar aan de andere kant is het natuurlijk wel weer heerlijk om het grootste deel van je werkdag betaald in een W123 te mogen doorbrengen.ik weet het,luxe-problemen.....
jij in elk geval succes in januari.

groeten,
john
Benz300

Berichtdoor JeroenW » 01 nov 2008, 00:25

Heren collega leden,

Kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit, mijn bBenzje is in juni dit jaar geapkt en ik hoef pas in juni 2010 terug te komen voor de volgende keuring. Ik heb het naar aanleiding van deze topic nog even gecontroleerd op de site van het RDW maar het klopt toch echt.
Ik hoor graag van jullie.

Groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor Markparket » 01 nov 2008, 01:34

@John:

Gefeliciteerd!

Maareh: niet bezuinigen op onderhoud hoor, want dan kan je zomaar met je Benz ook pech gaan krijgen;-)

@Jeroen:

Jouw auto is ouder dan 30 jaar en dan hoef je nog maar eens in de twee jaar op voor de APK....

Mijns insziens dom, maar goed...het zijn de regels!
Markparket

Berichtdoor jan280CE » 04 nov 2008, 23:31

De Fédération Internationale des Véhicules Anciens (FIVA) heeft volgens het artikel op onderstaande link de leeftijd voor de definitie oldtimer van 25 jaar naar 30 jaar verhoogd.
Daarnaast worden er meer eisen gesteld aan het origineel zijn van de auto en mogen niet dagelijks gebruikt worden. Ben benieuwd of de Fehac dit onderschrijft en wat de consequenties voor de W123 zijn.

http://www.motor-klassik.de/aktuell/pan ... _14702.hbs
jan280CE

Berichtdoor Markparket » 04 nov 2008, 23:44

Jan,

Een m.i. alarmerend artikel!

De Daily Drivers (25 of 30 jaar oud) zijn er niet goed mee af lijkt me.

Ook voor de rest gaan er haken en ogen aan zitten...

Fijn dat we ons zo als vereniging bij de FEHAC kunnen aansluiten en hun lobby werk hun werk kunnen laten doen!
Markparket

Berichtdoor henklith » 05 nov 2008, 01:04

Ik denk dat het gewoon verstandig is om elk jaar even naar de APK te gaan, kom je er door dan heb je weer twee jaar, kom je er niet door dan kan je afhankelijk van de ernst, gelijk het probleem verhelpen, of anders heb je nog een jaar om je er geestelijk op voor te bereiden, toch?
Groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Markparket » 05 nov 2008, 05:33

He Henk,

Zo dom is dat nog niet;-)

Al doe je het maar voor je eigen (of nog belangrijker: voor een ander zijn) veiligheid!

Het is gedaan onder het mom van die oude bakken van 30 jaar rijden toch haast niet meer, maar we weten donders goed dat stilstand achteruitgang betetekend!
Denk maar eens aan de remmerij of allerlei rubberwerk bv!

Ga dus voor Henk zijn idee:

Jaarlijks dan maar APK 'voor keuren'
Markparket

Berichtdoor Toyman » 06 nov 2008, 10:55

onze 200D van 1982 kan er ook weer een jaar voor uit
vandaag gezellig met de keurmeester onder de auto
zag er uitstekend uit .

GR Ton<br><br>Post edited by: Toyman, at: 2008/11/06 09:58
Toyman

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto