Hendrik,
Ik heb net mijn strooptocht naar een T afgerond met de aankoop van een 230TE. Hier wat tips.
Zoek op Internet met de termen 'Kaufberatung W123', dan vindt je zo 3 of 4 documenten met goede adviezen
Ga auto's bekijken. Hier leer je heel erg veel van. Niet alleen van de auto's, maar ook van de 'verkooptechnieken'. Neem je voor de eerste 5 auto's die je gaat bekijken niet te kopen. Neem een zaklamp mee, een oud pak of een zeiltje (om de auto van onderen te bekijken) en een schroevendraaier om hier en daar wat te prikken. Neem ook je fototoestel mee en maak veel foto's, en van details zoals de onderkant van de deuren
Carrosserie: grootste vijand is roest: onderkant deuren, spatborden (ook binnenspatborden onder de motorkap), achterklep
bodem: kriksteunen, dorpels, uitsparingen achter de achterste wielkasten. Mooie grijs-zwarte dorpels zijn verdacht. Probeer gelaste delen te ontdekken, en vraag de verkoper ernaar.
Techniek: Kijk onder de auto naar vloeistofdruppels onder motor, versnellingsbak, differentieel, brandstofslangen.
Verder moet de auto lekker rijden. Maak een proefrit, een stukkie door de stad met veel sturen en remmen, en een stukkie snelweg.
Wees extra op je hoede bij lage kilometerstanden (minder dan 200.000) en bij net overgespoten auto's.
MB specialisten in het Noorden: Wiebren en anderen.
LPG, benzine of diesel: is al het e.e.a. over gezegd. Behalve de 280E zijn het allemaal geen snelheidsduivels. Als je een benzine koopt leg er dan niet direct gas in, maar doe eerst wat ervaring op met het motortje en geef hem een goede servicebeurt. Laat veel aandacht besteden aan het elektrisch systeem, kan een hoop ellende schelen. Ik denk dat de diesels op de lange duur minder storingsgevoelig zijn.
Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: ijzerloo, op: 2007/01/30 12:11