[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:39

IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 26 mei 2008, 23:08

Hallo Beste techneuten,

even een vraag van mijn kant, ik heb al een tijdje gezien dat het vierkante "bakje" aan het verdelers huis gescheurd is van boven!

Nu wil het bij vocht soms wel eens wezen dat de eerste 10/20 seconden de motor even heel onregelmatig loopt, als ik dan beetje gas bij geef dan pakt de motor het weer mooi op.

Er wordt regelmatig aangegeven dat je verdelerskap en boegies kabels enz enz moet vervangen en dat heb ik dus al netjes gedaan.

Maar over deze kabel wordt nooit gesproken. Ik weet ook niet hoe ze heet, maar ik geloof dat ik in het duits: pulskabel kon vertalen.

Deze loopt met een dikke groene kabel naar het regelbakje recht voor op het scherm, zie foto 2.

Maar verdikke zeg dit onderdeel nummer: 000 159 7918 kost maar liefst 103.10 eurootjes ex btw!! Mijn god daar heb je alles voor wat ik eerder genoemd heb!

Dus is deze kabel net zo belangrijk als de andere onderdelen van de ontsteking? En is het erg dat het viekantje gescheurd is en wat doet deze kabel eigenlijk?

Groetjes Jeroen
Bijlagen
R0013286.jpg
R0013289.jpg
groen omcirkeld is het vierkante bakje waaraan de groene kabel zit en die bij de module eindigd!
R0013288.jpg
hier dus ook groen omcirkeld
JerommekeOhjajoh
 


Re:IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor JantjeV8 » 27 mei 2008, 10:16

Het zou zomaar de oorzaak kunnen zijn, durf het niet zeker te zeggen. Zoek eens in de gebruikte onderdelenhandel. Zelf zou ik ook even een pilletje onder de tong leggen voor zo'n rottig kabeltje...
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor jan280CE » 27 mei 2008, 10:35

Hallo Jeroen,

Het groene kabeltje geeft eigenlijk weinig problemen in het algemeen. In mijn optiek is het geen slijtdeel. Ook op mijn auto zit dit kabeltje al weer meer dan 31 jaar en het werkt nog steeds naar behoren.
Iets anders is een breuk of scheur in het blokje. Nu met de zomerse temperaturen in aantocht (het schijnt rond de 30 graden te worden) zou je het blokje een goed kunnen ontvetten, en zien dat je de scheur/breuk vol laat lopen met bijv lijm/ blanke lak of iets dergelijks wat dan het vocht buiten zou moeten houden. Werkt dat niet kun je altijd nog aan vervanging gaan denken.

Groet,

jan
jan280CE
 


Re:IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor JantjeV8 » 27 mei 2008, 13:03

Dat is een goed idee Jan!!
Van Bison heb je van die 2 componenten lijm, is een soort injectienaald met 2 buisjes naast elkaar. Ik geloof op een soort epoxybasis.
Dat is vrij dik-vloeibaar en druppelt niet direct weg als je het er inspuit en geleid ook geen stroom als het na een half uurtje uitgehard is.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor JantjeV8 » 27 mei 2008, 13:04

Eventueel even met een feun (fohn??) voorverwarmen om al het vocht er uit te laten verdampen, want het wordt wel zomers warm, maar ook drukkend dus met een hoge luchtvochtigheid.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:IMPULSKABEL 230TE VERVANGEN?

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 27 mei 2008, 20:11

oke mannen dan moet ik maar eens creatief zijn met???

Bizon 2 componentenlijm!!

Lekker er boven hangen en opsnuiven!

Jemig de pemig, mozes kriebel, ik kreeg me toch een weeeeeeef?!
JerommekeOhjajoh
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten