Goedemorgen allemaal,
Alvast bedankt voor de morele steun en het aanbieden van onderdelen cq hulp.
Het blijft vervelend om je auto zo aan te treffen maar dit maakt weer veel goed.
Ik heb gemaild met degene waar ik vervangende deuren heb gekocht (in Den Helder). Hij had van die deuren zelf het contactslot gebruikt en dus ook de sleutel.
Hij heeft gelukkig nog wel andere sloten liggen en die houdt hij appart.
Mijn auto heeft op de bestuurdersdeur een later ingebouwde afstandsbediening zodat ik de deur nog wel kan openen. Anders had ik er niet eens meer in gekund.
Ik ben het wel met enkele leden eens dat het een vreemde poging tot inbraak is. Als je de radio wilt hebben sla dan een ruitje in (en waarom is dat niet alsnog gedaan toen de sloten niet opengingen).
En iemand die een W123 wil stelen (voor onderdelen) kent dit type auto's en krijgt hem dan echt wel open. Ook als je de hele auto wilt hebben is een kapotte ruit meestal geen bezwaar.
IK zal eens inventariseren of er die nacht hier in de buurt meer auto's zijn opengebroken. Dan weet ik in ieder geval dat het niet speciaal om mijn W123 ging.
Dat ze alle sloten hebben geprobeerd is misschien om de centrale vergrendeling in werking te stellen waardoor alles open zou gaan. Ik heb ook geen andere verklaring.
Gezien de werkwijze hou ik het maar op een gelegenheids dief die een ruit inslaan misschien te veel lawaai vond geven.
Uit ervaring (ik doe hetzelfde werk als Hans230ce) weet ik dat elke dader zijn eigen werkwijze heeft.
Dus, Motormongool als je nog antwoord op enkele "juridische" vragen wilt dan hoor ik het wel.
De schade herstel ik wel weer maar het is toch weer extra werk (en een extra sleutel omdat een compleet steje met contactlslot denk ik te prijzig wordt).
En om Marcel's vraag te beantwoorden, ik ben helaas (nog) niet verzekerd omdat de auto nog ingevoerd moet worden en er geen maatschappij was te vinden die nu al een verzekering (op Duits kenteken) wilde verstrekken.
Normaal gesproken staat de auto ook nooit buiten. Dit was echt de 1e nacht.
Nogmaals bedankt voor de steun en ik hou jullie hier op de hoogte.
Gr. Eric<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2006/12/26 11:04