[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ineens geen remdruk met mijn 240D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:51

Ineens geen remdruk met mijn 240D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ineens geen remdruk met mijn 240D

Berichtdoor steunebrink » 09 apr 2011, 20:52

Een vraagje, laatst reed ik met mijn 240D na 20 min rijden moest ik stoppen bij een rotonde Trap op de rem die direct tot op de bodem gaat maar niet remt.
Ik vol op de handrem, auto gestopt vloeistof gecontroleerd alles goed, auto gestart weer remdruk en geen last meer.
Iemand een idee???
Vocht in het remsysteem??
Allvast bedankt voor goede ideen.
Mvg Rob
Tel 0622332479
steunebrink
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: Ineens geen remdruk met mijn 240D

Berichtdoor De Boskabouter » 09 apr 2011, 21:53

Komt helaas regelmatig voor bij onze oude Benzen. Meestal als gevolg van kokende remvloeistof, bijvoorbeeld door aanlopende remmen en/of veroudering. Na het volgende ritje dus even voelen of een van de wielen warmer aanvoelt.
Als je remolie verouderd is, kookt het veel sneller. Door de dampbellen trap je het pedaal zo tot op de bodem. Vochtgehalte remolie laten controleren kan bij elke garage.

Kan ook nog je hoofdremcilinder zijn. In ieder geval z.s.m. wat aan laten doen. 't Is best link.

De Boskabouter
De Boskabouter

Berichtdoor Maikel » 09 apr 2011, 22:00

hoi

het lijkt mij de hoofdremcilinder, lekt die ook ? Je kunt hem testen door de rem ingetrapt te houden , contact sleutel om draaien, na het starten voel je een lichte zakking vh rempedaal. Als je dat voelt dan schijnt hij goed te werken. Verder weet ik het ook niet ?
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 09 apr 2011, 22:26

klinkt als hoofremcilinder.Vervangen, niet reviseren ofzo.
MajikSimon

Berichtdoor Citrobenz » 10 apr 2011, 09:17

Wat al gezegd is, je hoofdremcilinder vervangen, niet mee blijven rijden!
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek