[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
inhouden : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:08

inhouden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

inhouden

Berichtdoor CEBatW123 » 06 aug 2008, 15:37

Hoi,

Mijn pas aangeschafte 300D uit 1980 met 320000 km houdt soms spontaan in op de snelweg, dan verlies ik 20 km per uur (van 120 naar 100). Motor blijft verder regelmatig lopen, geen rook oid. Ben al bezig met nieuwe olie, motorreiniging, gaat vrijdag naar garage voor renovatie van verstuivers. (bij Wieman Amsterdam Noord).
Gisteren echter ging ie opeens op snelweg niet verder dan 60km per uur en sloeg (toen ik stoppen kon) spontaan af. Bij weer starten ging ie schudden, diesellucht enz. waarna hij opeens weer oppakte en als een zonnetje verderliep.

Wat kan hier aan de hand zijn en hoe check ik dat ?
CEBatW123

Re:inhouden

Berichtdoor wwwW123 » 06 aug 2008, 15:46

zoek even op forum. diverse mensen hebben problemen gehad met inhouden. bij mij was het deels probleem door de slaolie denk ik. nu rijd ik voornamelijk diesel. verder slangen overal vanaf tank checken op valse lucht zuigen, tankfilter check/schoonmaak. voorfilter en hoofdfilter check/vervangen. zit niet in verstuivers denk ik.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robert » 07 aug 2008, 17:35

heb je je brandstoffilter al eens vervangen ?
Robert

Berichtdoor Wiebren240D » 07 aug 2008, 23:12

Hallo Daar

ik denk ook het hoofd brandstof filter vervangen en dan maar weer kijken

en als ik je moet helpen ik ben aanstaande zaterdag in de namiidag bij Jaapw114 in Waarland

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Brijn » 08 aug 2008, 07:39

Laat even weten wat Wieman eraan gedaan heeft. Ben erg benieuwd.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek