[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Injectie verstopt : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 10:50

Injectie verstopt

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Injectie verstopt

Berichtdoor scorenborgo » 31 mei 2006, 13:48

Mijn probleem is dat mn auto niet meer goed loopt op benzine. Ik heb er half jaar geleden gas in laten bouwen. Op gas loopt hij perfect. Maar als ik hem terugzet op benzine dan schokt de motor erg met stationair lopen (auto beweegd). Wil ik dan wegrijden dan houd de motor erg in het lijkt wel of hij op drie poten loopt met gas is hij nog sneller dan met benzine. Ik heb dus een injectiesysteem dit wordt dus met gas niet meer gebruikt. Ik ben bang dat het injectiesysteem vervuild is hoe denken jullie hierover?
Ik heb al van wynn's injection power 3 gekocht http://www.wynns.nl/prof_prod_ip3.html dit wil ik vanavond eens uit proberen iemand ervaring mee?

Tevens heb ik van wynn's injection system purge http://www.wynns.nl/prof_prod_isp.html alleen dit moet je in combinatie met rcp gebruiken een apparaat die je brandstofsysteem schoonmaakt. Natuurlijk heb ik dit apparaat niet ik wou het eerst mengen met benzine en dan in de tank gooien alleen dit raad men bij wynn's af omdat het erg agressief is. Ze hebben me wel gezegd dat ik het kan proberen om een flinke scheut op de benzinefilter te gooien. Maar zit dit op mn Mercedes en zo ja waar dan? Is dat die langwerpige bus achter de motor?
scorenborgo

Antwoord:Injectie verstopt

Berichtdoor Ton » 01 jun 2006, 23:29

Je geeft niet aan wat voor motor je hebt, maar ik ga er vanuit dat je een M110 met injectie hebt. Veel verstand pretendeer ik er niet van te hebben, maar uit de verschillende verhalen heb ik inmiddels begrepen dat dit (mechanische) injectiesysteem het niet fijn vind om niet gebruikt te worden.

Als hij straks weer goed loopt kun je beter iedere week (gedeelte van) een rit op benzine maken om het systeem soepel te houden. Maar dat is waarschijnlijk wijsheid achteraf.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Antwoord:Injectie verstopt

Berichtdoor Wiebren240D » 01 jun 2006, 23:49

hallo scorenborgo

ik heb ook een 280E gehad maar daar heb ik toen een benzine startsysteem op laaten zetten bij het gas inbouwen was wel even duurder maar je hebt wel het voordeel dat de moter altijd op benzine start je geeft 1 keer gas en de moter draait op gas gaat geheel automatisch hoef je niks meer te doen

want nieuwe injectoren zijn niet goedkoop liggen hier nog wel 2 van die sets op zolder maar of ze goed zijn weet ik niet liggen er al jaaren maar die gewoone reiniger van WYNS kun je er wel in doen maar dat andere ik weet het niet heb mijn twijfels daar over zonder dat speciale apparaat deed ik het niet

groeten wiebren nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto