Ik ben vandaag begonnen om mijn uitgeleefde interieur wat op te kalefateren, althans..dat heb ik geprobeerd...
Ik had vanmorgen beter in m'n nest kunnen blijven liggen, dan was ik verder geweest, dan dat ik nu ben.
De bedoeling was om 't leer te renoveren, dat moet goed mogelijk zijn.
http://www.mooi-leer.nl/
Zie deze site. Helaas was 't leer van mijn voorstoelen net karton. Ik kon er zo met de vinger doorheen prikken. En bij buigen scheurde 't gewoon. Ja, het heeft zo z'n nadelen zo'n auto uit 't zonovergoten Californie. De achterbank is nog in prima staat. Waarschijnlijk heeft hier iets van een plaid overheen gelegen. Want hier mankeert echt niks aan.
Dus we hebben nu een uitelkaar gesloopte rechter voorstoel, een aan flarden gescheurde stoelhoes en veel meer rotzooi wat uit die stoel komt. Volgens mij stoppen ze er van alles in... Paardehaar, wollen dekens etc...
Aangezien "de directie" niet op de achterbank wil zitten (wel veel beenruimte zo), heb ik als tussenoplossing een heel netjes, blauw:sick: , interieur uit een sloopauto gehaald. Half stof, half mb-tex (kippeleer;) ). Inclusief tapijt, deurpanelen, en alle andere blauwe delen. Dat gaat er na reiniging eerst maar eens in. Dan kunnen we weer zitten, tenminste.
In deze donor-auto zit overigens ook nog een gaaf blauw dashboard, en een blauwe middenconsole. Ik heb begrepen dat hier veel vraag naar is. Ik heb 't laten zitten en 50 euro van de prijs van 't interieur afgekregen. Dus voor 50 euro ben je koopman, denk ik. de auto staat bij sloperij Jagersma in Grootegast. Ik had van Harrie Puite al een gaaf zwart dashboard gekocht, namelijk.
Maar goed, ik wil natuurlijk weer graag dat beige interieur erin hebben. En zit er over te denken de voorstoelen opnieuw met leer te laten bekleden. Ik heb nog universele inbouw stoelverwarming liggen. Dat kan er dan ook mooi in. Heeft iemand hier een goed adres voor? Kunnen ze werken aan de hand van de oude stoelhoes? Wat gaat zoiets kosten?
Wist je trouwens dat een kompleet interieur van een 123 er in een uurtje uitligt. En er breekt nagenoeg niks af. Probeer dat maar eens bij een moderne auto!
Een nog mooiere optie is om 't hele interieur te laten bekleden. Inclusief deurpanelen. En dan in Bordeaux rood. Dat lijkt me echt super. Vandaar dat ik ook eerst dat blauwe interieur erin zet. Dan heb ik rustig de tijd om van het originele interieur wat moois te maken.
Al met al niet echt een geslaagde dag dus, vandaag:(