MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:52

intervalschakelaar verstelbaar?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

intervalschakelaar verstelbaar?

Berichtdoor Ron » 23 nov 2006, 23:26

tjaha, het regent weer eens ouderwets in nederland, en zodoende worden de voor en achter-ruitenwissers veel gebruikt.

Vraag: (eigenlijk alleen voorde T-rijders..) Is het relais dat in de kofferklep zelf zit, instelbaar zodat de wachttijd bij interval-stand langer of korter wordt?

Wat mij betreft mag hij tijdens het rijden nml best wel iets langer wachten. Op de snelweg wordt je achterruit nml niet zo snel nat, waardoor de wisser een klagend geluid `a la: "geef me water" begint te maken.

Heb ik dan toch een minpuntje aan onze bolides gevonden?

Ron

:whistle: :whistle:
Ron

Antwoord:intervalschakelaar verstelbaar?

Berichtdoor Ron » 25 dec 2006, 14:31

Kom jongens, ik lees dat we alle beroepen aan boord hebben in onze club, maar geen electrotechneuten?

Tweede poging

ron:woohoo:
Ron

Berichtdoor Jeremy » 26 dec 2006, 18:56

Misschien kan je hem gewoon uitzetten als ie begint te piepen, dan regent het namelijk niet hard genoeg:P. Anders zou je eens bij Halfords kunnen vragen of ze er iets voor hebben. Volgens mij bestaan er wel dingen om interval op je ruitenwissers te maken, voor auto's die dat nog niet hadden. Die kan je dan misschien wel aanpassen. En als dit niet werk moet je maar eens kijken of er condensators of weerstandjes inzitten en dan maar experimenteren met andere waardes. Wel erg veel werk, uitzetten lijkt me makkelijker;). Maargoed, ik bedenk dit ter plekke, kan er dus ook helemaal naast zitten.

Gr, Jeremy
Jeremy

Berichtdoor ketelbinkie51 » 27 dec 2006, 10:27

Als je ruitenwisser geen klagend piepgeluid geeft vergeet je hem misschien uit te zetten.
Dus ieder nadeel heeft ook weer zijn voordeel!!;)
ketelbinkie51

Berichtdoor Ron » 24 jan 2007, 01:16

Bedankt voor jullie reacties, zolas reeds eerder gemeld, werktuigbouwers kunnen alles, ik ga me maar eens verdiepen in de electrotechniek.

De suggestie om het ding zelf uit te zetten vind ik niet echt horen bij een Mercedes rijder!

Ron:silly:
Ron

Berichtdoor Jeremy » 31 jan 2007, 01:35

Het zou trouwens ook kunnen helpen als je alleen je wisserblad vernieuwd. Als het rubber lekker zacht is piept hij ook minder snel.

Gr, Jeremy
Jeremy

Berichtdoor Ron » 01 feb 2007, 01:01

Klopt,

enkel: hij is nieuw! Echter: de wisserarm kan ook een iets verkeerde hoek hebben, waardoor hij begint te springen i.p.v glijden. Nogmaals: het ligt naar mijn idee eerder aan de wisserfrequentie / ofwel gebrek aan regen/nattigheid

Ron
Ron

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto