door JantjeV8 » 19 nov 2008, 08:31
Is moeilijk te zeggen.
De opsomming die je doet is niet zozeer waarde bepalend. een CD is een Amerikaans model, die gingen destijds direct de plomp over en zijn dus eigenlijk niet (exemplarisch daargelaten) hier uitgebracht. Persoonlijk zou ik het wel mooi vinden, een coupe met het geluid van een tractor.
Wat wel de waarde bepaald is de praktische staat van de auto. Eerste lak, maar in welke staat. Roest, en dan bedoel ik niet de oppervlakkige zichtbare roest, maar de verborgen plekken. Kijk maar eens bij diverse Projecten op dit forum.
Hoe zijn de rubbers, de auto kan mooi droog zijn, maar de rubbers dan vaak net zo en die zijn kostbaar om te vervangen. Houdt daar dus rekening mee.
De kilometerstand maakt de auto niet speciaal uniek, maar de stand zou voor mij geen invloed (zowel positief als negatief) op de waarde hebben.
Vaak is de zon wel goed voor het plaatwerk geweest, maar het interieur wordt dan wel weer flink te grazen genomen en vertoont dan vaak scheuren.
Al die zaken zijn niet vanaf 2 regels tekst en 1 foto te bepalen.
Wat is de waarde dan, uiteindelijk 'wat de gek er voor geeft'...Maar verwacht geen speciale hogere waarde dan iedere andere gemiddelde sedan of T W123 die hier verkrijgbaar zijn.
Persoonlijk is de W123 coupe een van de mooiste automodellen die door wie dan ook gebouwd zijn, deze heeft de kleur ook nog eens mee en oogt best netjes op de foto. De Amerikaanse bumpers en koplampen zouden bij mij wel op de oud-ijzerhoop belanden, eeuwig zonde en geen gezicht.