Fantastisch al die reactie’s op dit forum en ook nog in m'n mail.. Martijn, bedankt voor je links…daarmee kan ik m'n ‘Kaufberatung’ goed aanvullen.
Semrick probeerde me nog warm te laten lopen voor een diesel en inderdaad ik heb dit overwogen, heb zelfs gereden in een 300TD en een 300TDT. De 300TD rijdt heerlijk maar ik vond hem wel erg traag (misschien lag het aan het exemplaar) en de TDT schijnt ook niet zo bedrijfszeker te zijn en bovendien lastig in goede staat te vinden.
Maar last but not least, en jullie zullen me wel voor gek verklaren, ik zoek alleen naar ‘T’-modellen met Airco… dat was nu eenmaal een voorwaarde van het thuisfront…Tja, we gaan er ook mee op vakantie naar Italie (ook nog met caravan) en die airco kreeg ik er niet uitonderhandeld..
Enfin om een lang verhaal kort te maken, mijn keuze was dus beperkt. Van de 230TE heb ik er een paar bekeken met airco (oa bij de bekende dealer uit Herkenbosch) maar vond ze te duur en in niet zo goede staat.
Daarnaast zoeft de 280 natuurlijk heerlijk met die 6 cilinders… Ik heb me laten vertellen dat zowel de 230E als de 280E niet ideaal zijn voor LPG maar dat zelfs de 280 nog iets geschikter zou zijn… Mocht dit een misverstand zijn moet ik wellicht toch weer op zoek naar een 230.. en zo blijf je natuurlijk lekker bezig ! Geeft niet want ik beleef veel plezier aan het zoeken en hoop met het wikken en wegen uiteindelijk mijn juiste ‘T’ te vinden.
Nogmaals allen bedankt voor jullie reactie’s !