[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kabel ontgrendeling motorkap gebroken : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:54

Kabel ontgrendeling motorkap gebroken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kabel ontgrendeling motorkap gebroken

Berichtdoor Ton230CE » 04 jan 2009, 17:37

De Mercedes heeft kuren, wellicht is ze jaloers omdat ik mijn Italiaanse vriendin op bezoek had?

Er is een probleem met de brandstofvoorziening op mijn 230CE uit 1982 (2.3 injectiemotor) W.s. is de brandstofpomp aan vervanging toe en brand daardoor de zekering door en/of het schakelrelais. Wegenwacht heeft 2 weken geleden deze diagnose gesteld. Opnieuw solderen van het relais en de zekering vervangen deden Mercy weer lopen, maar 1 dag later gaf ze in de koude ochtend geen sjoege meer. Echter toen sloeg Murphy toe want bij het openen van de motorkap brak de kabel van de ontgrendeling...! Nu kan ik effe helemaal niets meer: ik krijg de motorkap met geen mogelijkheid meer open.

Wie weet wat te doen???

Alvast bedankt.
Ton230CE

Re:Kabel ontgrendeling motorkap gebroken

Berichtdoor Spartacus » 04 jan 2009, 20:41

Dag Ton,
Hier de truc om je motorkap open te krijgen
Op de bovenste foto zie je de nok waar normaal de kabel aan trekt, je moet hier dus tegen gaan duwen, ik gebruik hiervoor een draadeind van ongeveer 50 cm(6 of 8mm dik). Als je een looplamp gebruikt en een beetje geduld, kun je hem overal langs schuiven en de nok naar rechts duwen. Gebruik hetzelfde gat als ik op de onderste foto!
heb het net nog even geprobeerd en.......klik
Suc6,
Mike

Spartacus

Berichtdoor Ton230CE » 04 jan 2009, 21:02

Bedankt Mike, ik ga het morgen proberen!
Ton230CE

Berichtdoor Ton230CE » 04 jan 2009, 22:10

Zojuist toch maar even proberen maar geen resultaat... het lijkt er bij mijn auto (1982) iets anders uit te zien? Waar jij de pijl hebt gezet zit (volgens mij) bij mijn auto een plastic kapje eromheen waar ik dus met het draadeind tegenaan bots. Of kijk ik naar de verkeerde plaats?
Ton230CE

Berichtdoor Spartacus » 04 jan 2009, 22:44

Ton, die van mij is van 79, op de plaats van die pijl zit bij mij de ontgrendelpal, daar kon ik net langsaf met het draadeind, op de wiscd kon ik ook niets van een kapje vinden.
Heb nog even een foto gemaakt door de gril heen(links zie je de pal)

Meer kan ik niet voor je betekenen
groet,
Mike

Spartacus

Berichtdoor Ton230CE » 16 jan 2009, 00:58

Ik heb de assistentie van Harrie Puite ingeroepen: er zit inderdaad een kunstof kapje omheen bij mijn auto dus die truc werkt dan niet meer. We hebben de kap open gekregen door onder het dashboard de kabel op te sporen en dat werkte. Duurde wel bijna een uur voor we de dichtgevroren deur open hadden (dinsdagavond was het -12) Starten lukte met startkabels wel maar de volgende ochtend bleek ook nog de druk achter de koppeling weggevallen... Affijn auto dus laten ophalen op de aanhanger door Harrie en na het vervangen van de brandstofpomp, het injectierelais en de hoofdremcilinder was hij weer als nieuw :o) De liefde is weer even zwaar op de proef gesteld al met al (maar we zijn nog bij elkaar)

Bedankt voor je hulp Mike!
Ton230CE

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2009, 08:49

Hoe groter de crisis, hoe sterker de relatie... Zijn wel een paar problemen die gelijk de kop op steken, heel apart, misschien toch dat die kou voor veel dingen de bekende druppel in de emmer is.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek