Beste allemaal,
Het lijkt erop dat mijn kachel altijd aanstaat, ook als ik op de middenconsole beide verwarmingsknoppen (links en rechts) volledig naar nul heb gedraaid.
Op het moment dat ik mijn blower aanzet (middelste knop) en ik op de middenconsole de verwarmingsknoppen op nul laat staan (uit dus), blaast -ie warme lucht door beide ventilatiegaten in het dashboard (uiterst links en rechts). Of ik de blower nu op de voorruit zet, of op het interieur. Het lijkt er trouwens ook op dat er warme lucht de auto in stroomt op het moment dat ik de blower uit heb staan.
Acties totnutoe: paneel tussen de ruitewisserbladen verwijderd en gezien dat de klep van de blower goed werkt. Gaat netjes open en sluit netjes af. Wat me wel opviel was dat er koude lucht uit de roosters links en rechts van de ruitenwissers leek te komen. Ik had verwacht dat door de roosters lucht werd aangezogen en niet werd afgevoerd, zoals het er nu op leek. Tot slot gekeken of de verwarmingsknoppen het verwarmingselement (heet dat zo?) goed afsluiten. Dat lijkt het geval. Tenminste, als de verwarmingsknoppen op nul stonden, kon ik zelf handmatig het mechanisme dat de warm watertoevoer open zet of afsluit (met de stalen kabel die aan de verwarmingsknop bevestigd zit) niet verder dicht duwen.
Diagnose: lekkende verwarmingskraan (om het zo maar te noemen)?
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Of is het normaal dat er altijd warme lucht (verwarmde lucht, dus niet warme buitenlucht) de auto instroomt?
Hoor het heel graag!
Post edited by: Marty Mc Fly, at: 2010/07/18 21:51<br><br>Post edited by: Marty Mc Fly, at: 2010/07/18 21:51