[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kachel /schakelaar /warm! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:53

kachel /schakelaar /warm!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor wiemerkuik » 23 jun 2006, 22:30

Hi
als ik in mijn W123 200 de blower aanzet, met de verwarmingsknoppen op koud wordt het bloedheet in de auto.
Slangen lijken goed te zitten, het zou kunnen dat de schakel eenheid rot is? Is er een mogelijk om voorlopig de kachel alleen maar koud te laten blazen?
dank!
wiemerkuik
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Govert » 23 jun 2006, 22:43

Je kan de slangen naar je verwarmingsradiateur "kortsluiten", dat er geen koelvloeistof door de verwarmingsradiateur loopt.

Heb je zo'n automatische ventilatiesysteem met drukknoppen?
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor wiemerkuik » 23 jun 2006, 22:47

thx, weer niet precies wat je met druknoppen bedoeld, maar hier is een foto van de midden console

wiemerkuik
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Govert » 23 jun 2006, 23:00

De knoppenversie ziet er zo uit. Jij hebt de standaard, mechanische verwarming.

Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Govert » 24 jun 2006, 22:30

Ik heb de kachelradiateur er nooit uitgehad, maar volgens mij is die mechanisch. De warmteknoppen bedienen kranen in de kachelradiateur: warm = water in de radiateur. Als hij constant warm is, worden de kranen niet meer dichtgezet. Dat kan omdat er een kabeltje stuk is (zou je wellicht moeten voelen omdat er geen weerstand in de knoppen zit) of omdat de kranen stuk zijn.

Maar er is vast wel iemand die kan uitleggen hoe die kachelradiateur precies werkt.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor MarceldB » 25 jun 2006, 17:53

Je kunt eens aan de slangen voelen in de motorruimte naar de kachelradiateur. Die mogen niet warm zijn als je kachel uit staat. Anders is er inderdaad iets fout met je kabel(s) of de afsluiter.
Wordt de kachel links of rechts warm of beide kanten?
MarceldB
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor marty » 12 jan 2007, 22:31

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem. Heb de auto net is dus niet zo erg nu in de winter ( als je nog over winter mag spreken ) maar zie dit in de zomer echt niet zitten. Heb je het inmiddels al opgelost?????
marty
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Rob Holewijn » 13 jan 2007, 13:51

Als je op het schutbord achter de motor kijkt zie je daar de kachel kraan zitten. Kijk maar eens of die dicht zitten. Vaak willen de metalen stangetjes afbreken, en dan gaat de kraan niet meer open of dicht.
Let wel op er zitten er twee. één voor de bestuurder en één voor de passagiers kant.
Rob Holewijn
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor marty » 26 jan 2007, 15:39

Hoi,

Er was al een topic over dit onderwerp. Aldaar werd aangeraden om een nieuw kachelkraan ( tegen het schutboard in de motorruimte) aan te schaffen, 36 euro ex.
Ik heb echter een goedkopere (lees gratis) oplossing gevonden. Lees mijn reactie hieronder. Ik heb ook foto's gemaakt om het duidelijker te maken echter ben niet zo handig met de computer en kreeg deze dus niet kleiner om op de site te zetten. Kan ze wel mailen oid, denk ik??

Na aanschaf van mijn Mercedes 200D had ik hetzelfde probleempje. Nou wilde ik eerst ff weten hoe dat nou toch mogelijk was dus heb ik het verdeelstuk cq kachelkraan van het schutboard geschroefd. Deze heb ik met de mond op druk gezet aan de aanvoerkant. Ik voelde dat er aan beide zijde lucht ontsnapte wat dus verklaard waarom het ongewenst warm wordt in de auto. Dus heb ik het verdeelstuk opengemaakt door de `ringveertjes` cq borgveertjes weg te halen en het verdeelstuk netjes schoongemaakt daar alwaar wat sediment afzetting was. Tevens heb ik de drukveertjes van het binnenwerk een beetje uitgerekt om meer druk op de afsluitplaatjes te krijgen.Netjes weer in elkaar gezet en wederom aan de drukproef onderworpen. Nu moest ik aardig druk zetten maar verder dan een beetje sissen en een rood hoofd kwam ik niet. Gemonteerd en proegritje gemaakt, geen lekages en geen ongewenste warmte meer.
Handig is om per kant te demonteren en weer te monteren, kan je aan de andere kant afkijken hoe het weer gemonteerd dient te worden.
Succes met de klus,
M.
marty
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Semrick » 26 jan 2007, 15:42

Hoi Marty,

Je mag ze wel even naar mij mailen dan zet ik ze wel voor je op de site.

eres@chello.nl

Groeten,

Eric van de Rijnstadgroep ;)<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/01/26 14:43
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Motormongool » 26 jan 2007, 16:16

Dag Marty, wat een interessant project:P Hulde voor je vindingrijkheid;)

Dit lijkt me nou typisch een operatie die meerdere leden 'voor de lol' gaan uitvoeren, alleen maar om te kijken hoe het precies in elkaar steekt...

Semrick, kom maar op met die foto's:)

<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/01/26 15:17

Motormongool
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor marty » 26 jan 2007, 23:50

Ik heb de foto's gemaild naar Eric (bvd), zullen denk ik wel snel op de site staan. Mochten er ondanks dat nog vragen zijn, hoor ik het graag.


dit bericht is automatisch gegenereerd.indien u al op de hoogte was van de in dit bericht verstrekte informatie mag u dit bericht als niet verzonden beschouwen.
marty
 


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 17:04

Hallo allemaal,

Ik was gisteren pas laat thuis en vanmorgen vroeg werken dus heb de foto's nu pas binnengekregen.
Maar... hier komen ze alsnog. ;)

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 17:05

B)

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 17:06

:ohmy:

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:kachel /schakelaar /warm!

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 17:18

En de laatste.
Ik zag trouwens dat Marty uit Naaldwijk komt.
Mogelijk een nieuw lid voor de Hofstadgroep. Hoewel hij ook richting Haringstadgroep zou kunnen. :P

Groeten,

Eric van de Rijnstadgroep.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron